سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرزندتان را با این ساندویچ‌ها باهوش‌تر کنید

یکی از دغدغه‌های والدین، نوع تغذیه ای است که در بوفه مدارس توزیع می گردد.

سوسن پارسای، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین نقش خانواده ها در زمینه تغذیه نظارت بر نوع تغذیه ارائه شده در بوفه مدارس است فروش مواد غذایی سالم و تا حد امکان خانگی، برای  کودکانی که می‌خواهند در 9 ماه از سال، حداقل یکبار در روز از این بوفه‌ها خرید کنند، بسیار با اهمیت است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: ارائه شیرینی‌هایی که فاقد شکلات هستند، کیک های خانگی، نان و پنیر به همراه گوجه فرنگی و خیار، نان و پنیر و گردو، نان و حلوا ارده ضمن اینکه قند خون را بالا می برند به افزایش عملکرد مغزی کودک برای یادگیری هم کمک زیادی می‌کند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد سال، بوفه مدارس می توانند مواد غذایی چون، عدسی، سیب زمینی پخته، ذرت پخته و یا انواع ساندویچ خانگی مثل کتلک و کوکو ارائه دهند.

دکتر پارسای گفت: تا قبل از 2 سالگی، عادت تغذیه ایی کودکان، شکل می گیرد و ثابت شده اگر مادر 12 بار آنچه کودک نمی‌خورد را به مقدار کم به او بخوراند، کودک به آن طعم عادت می‌کند، بنابراین مادران بیشترین تاثیر را در نوع عادت غذایی کودکان ایفا می کنند.

وی پیشنهاد کرد: والدین می توانند به کودک اجازه دهند، هفته‌ای یکبار از مواد غذایی مضر مثل، چیپس، پفک، سوسیس، کالباس، سیب زمینی سرخ شده و... استفاده کنند ولی در سایر روزها با ترفندهایی کودک را به خوردن غذاهای سالم تشویق و ترغیب کنند و خواهند دید که به مرور زمان، ذائقه  کودک به سالم خوردن عادت خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.