سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناصر نظر در نشست خبری کنسرت پارس؛

اوپرت "خروس زری و پیرهن پری" به مناسبت روز جهانی کودک اجرا می‌شود

آهنگساز و رهبر ارکستر در نشست خبری گروه موسیقی "پارس" گفت: اوپرت "خروس زری و پیرهن پری" را با اورکستراسون جدید تری در سال نو اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری کنسرت موسیقی پارس، با حضور ناصر نظر آهنگساز و رهبر ارکستر گروه و ماندانا کریمی کارگردان در تالار وحدت برگزار شد.

ناصر نظر در ابتدا گفت: مثل همیشه در مهر ماه جشن مهر و جشن روز جهانی کودک برگزار می‌شود که خوشبختانه نزدیک به 15 سال است که همراه با گروه پارس برنامه‌های متنوعی را در این زمینه در تالار وحدت اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: دو سال پیش در سال 91 کنسرت مانا و مانی را در تالار وحدت اجرا کردیم، اوپرایی که سال‌ها مسکوت بود و خوشبختانه همراه با گروه پارس این طلسم شکسته شد. امسال هم برنامه‌ای را در نظر گرفتیم که بخش عمده‌ای آن اوپرت "خروس زری" و" پیرهن پری" است که  این اوپرت را با اورکستراسون جدیدتری در سال نو اجرا می‌کنیم. این اوپرا در 15 بخش از جمله موسیقی، بازی، گروه کر، ارکستر فلوت ریکوردر اجرا می‌شود که پیام‌‌هایی را برای بچه‌ها دارد و ماندانا کریمی به عنوان کارگردان از سال‌ها پیش این کار را انجام داده و در کنار ما حضور دارد.

ماندانا کریمی در ادامه نشست گفت: این اوپرت را خیلی وقت پیش شروع کردیم اما متاسفانه به دلایلی متوقف شد. برای اینکه قرار بود این کار روی صحنه اجرا شود، قصه را کمی هم امروزی کردیم، بازیگران هیچکدام حرفه‌ای نیستند به جز عروسک گردان که نامور آزاد این مسئولیت را به عهده دارد. مجموع بازیگران 5 نفرند اما همه از نظر خواندن آواز افرادی کامل هستند. این تجربه بسیار عالی بود؛ کار کردن با یک گروه بسیار صمیمی و همکاری با گروه پارس خاطره‌ی بسیار خوبی است.

ناصر نظر در ادامه نشست افزود:‌ این تیم‌ سال‌ها تجربه دارد. مجری‌های این برنامه اکثرا بچه‌ها هستند؛ گروه کر و فلوت هماهنگی عظیمی می‌خواهد که این اتفاق روی صحنه افتاده است. ما از تعداد زیادی هنرجوی غیر حرفه‌ای برای این اجرا استفاده کردیم، به هر حال بهترین چیزی که فکر می‌کنم برای بچه‌ها لازم است، موسیقی و حرکت نمایشی است.

افشاری مدیر برنامه‌های گروه پارس  در ادامه گفت: این برنامه در سه بخش برگزار می‌شود که بخش اول آن سازهای کوبه‌ای به همراه کر است که 125 نفر را شامل می‌شود. در بخش دوم حرکت و موسیقی داریم که شامل 71 هنرجو است و بخش آخر اجرا" اوپرت خروس" و" پیرهن زری" را با 279 هنرجو  از سنین 6 تا 15 سال روی صحنه می‌بریم. ما سال پیش با 392 اجرا کننده روی صحنه رفتیم اما امسال با 475 نفر نمایش و موسیقی برگزار می‌کنیم.

ناصر نظر در ادامه تصریح کرد: بخش ساز‌های کوبه‌ای و پرکاشن برای میان پرده‌ها و بازی بسیار نیاز بود که خیلی از اصوات به شکل بداهه اجرا می‌کنیم که بچه‌ها موفق شدند با دیدن صحنه‌ها افکت‌هایی را برسانند که منظور بازی‌هارا تشدید کنند.

ماندانا کریمی کارگردان این اجرا در ادامه ی نشست گفت: بچه‌ها چون آماتور بودند سیستمی طراحی کردند که هم به آن ها آموزش دهیم و هم آن‌ها را برای کار آماده کنیم، که این آموزش از سال گذشته آغاز شد و بچه‌هایی که مستعد برای کار بودند را به کلاس‌های تئاتر فرستاده تا آمادگی‌های لازم را برای اجرا بیابند.

ناصر نظر در ادامه نشست گفت: یکی از مشکلات سر راه ما ساعت‌‌های اجرا است که من امیدوارم مسئولان تالار وحدت برنامه‌ای را طراحی کنند که هفته‌ای را به مناسبت روز جهانی کودک خالی بگذارند. بودن گروه‌های دیگر در این سالن یا ساعت‌ها نا مناسب اجرا مسلما نه مخاطب کودکی را جذب می‌کند و نه خود بچه‌های اجرا کننده رقمی دارند که به روی صحنه بروند که امیدوارم تالار وحدت برای چنین امری برنامه ریزی کند.تداخل ما با گروه‌های دیگر باعث می‌شود مشکلاتی را برای آن‌ها نیز به وجود آوریم. ما برای روز اول حداقل باید ساعت‌ها بچه‌ها را با این جمعیت در اختیار خود بگیریم.

ماندانا کریمی در ادامه نشست عنوان کرد: اگر ما اجرای جمع و جور را برگزار نماییم، بعدا می‌توانیم اجراهای دیگری داشته باشیم. 475 اجرا کننده که بیشتر آن‌ها کودک و نوجوان هستند، چند شب در طول سال می‌تواند اجرا کند؟ من امیدوارم بتوانم این کار را برای اجرای یک نمایش عروسکی آماده کنم تا افراد بیشتری به دیدار آن بیایند.

ناصر نظر در انتهای نشست عنوان کرد: ارکستر ما در سه بخش برگزار می‌شود. عنوان بخش اول، خاک، باد، آب و آتش است که تمام ساز‌های کوبه‌ای که خیلی کمتر دیده شده‌ اند، در این اجرا به روی صحنه می آیند.  یک کار هم هست به نام "آدمک زشت" که بنده موقفی آن را نوشتم که در این اوپبرت به صورت پلی بک اجرا می‌شود و در بخش آخر اورتا و لیدیا آبرسیان بازی و حرکات ما را دارند که همراه با دکور و نور پردازی این داستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودک ، اوپرت ، کنسرت ، پارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.