کنسرت ارکستر موسیقی پارس امروز آغازگر بخش کودک بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار اندیشه حوزه هنری خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، ارکستر پارس در سه بخش ارکستر ريکوردر به سرپرستی مهرداد تيموری ، اجرای گروه بازی و موسيقي به سرپرستی لرتا و ليديا آودسيان و ارکستر سازهای کوبه‌اي به سرپرستی امير حقيری و با همراهی سازهای زهی به مدت دو شب به اجرای برنامه می‌پردازد .

ناصر نظر سرپرست گروه موسیقی پارس درباره این اجرا گفت: در این اجرا که 24 و 25 بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود مجموعه‌ای از حرکت، موسیقی و آواز در کنار هم جمع می‌شود تا اجرای‌مان را به روی صحنه ببریم که در این کنسرت بیشتر تکیه‌مان را بر بخش سازی گذاشته‌ایم بر آن شدیم اینگونه پیام‌مان را منتقل کنیم.

وی افزود: ما آهنگسازان بسیاری در فلوت ریکوردر در ایران داریم اما در بخش ریکوردر این کنسرت ارکستری 40 نفره در بخش‌های مختلف این ساز قطعات ارکستر سمفونیک را با ساز بادی اجرا می‌کنند که نمونه بی نظیری از این کار است که همپای بزرگترین ارکستر ریکوردرهای اروپایی و آمریکایی حرکت می‌کند.

نظر گفت: در بخش اجرای گروه بازی، داستان‌هایی که مربوط به بچه‌ها می‌شود با اجرای پانتومیم همراه با موسیقی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی که مربوط به سازهای کوبه‌ای است سازهای زهی و سازهای ایرانی نیز نقش دارند به طوری که در این قسمت سازهای کوبه‌ای مثل دف و تنبک، سازهای زهی همچون ویلن ویلنسل و ساز ایرانی همچون سنتورموسیقی ایرانی را اجرا می‌کنند.

اركستر موسيقي پارس ساعت 30/18 روزهاي 24 و 25 بهمن ماه در تالار انديشه حوزه هنري به روي صحنه مي رود.

گفتني است، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران، کرج، قزوین، شیراز، یاسوج و گرگان برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار