سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دفتر سلامت مادران وزارت بهداشت خبر داد

ثبت روزانه زایمان به صورت الکترونیکی در کل بیمارستان‌های کشور

ترکستانی گفت: از ابتدای امسال کلیه بیمارستان‌هایی که زایمان انجام می دهند به سامانه الکترونیکی متصل شده‌اند که به صورت روزانه میزان زایمان را در این سامانه ثبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر فرحناز ترکستانی رییس کنگره ملی راهکارهای ارتقای سلامت و کاهش مرگ و میر  مادری و رئیس دفتر سلامت مادران وزارت بهداشت امروز 5 مهر در این کنگره گفت: تا سال گذشته ثبت زایمان به صورت الکترونیکی انجام نمی شد اما از ابتدای سال 93 تمام بیمارستانها موظف شده‌اند که زایمان‌ها را به روز در سامانه‌ای الکترونیکی ثبت کنند، همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شده که تا پایان سال زایمان های خارج از بیمارستان‌ها هم به صورت الکترونیکی ثبت شود.

وی ادامه داد: برای ساماندهی آمار میزان سزارین قرار شده که ثبت احوال برای صدور شناسنامه از روی نظام ثبت نام در این سامانه شناسنامه صادر کنند.

ترکستانی با بیان اینکه در سال 92، 290 مورد مرگ مادر ثبت شده است، عنوان کرد: از این تعداد 56 درصد آنها ساکن شهر بوده‌اند همچنین 3 درصد این مادران زیر 18 سال و 24 درصد آنها بالای 35 سال سن داشته اند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده از این تعداد مادران فوت شده 68 درصد آنها مراقبت پیش از بارداری نداشته‌اند و 73 درصد آنها یک فاکتور در معرض خطر را داشته‌اند.

ترکستانی تصریح کرد: طبق گزارشات واصله بیشترین این موارد یعنی 88 درصد آنها در بیمارستان فوت کرده‌اند.

وی در خصوص این کنگره افزود: 412 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که بعد از داروی 88 مقاله برای پوستر و 46 مقاله برای سخنرانی پذیرفته شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.