سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد

پایان هفتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در نیویورک/ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف حاصل نشد

یک منبع نزدیک به مذاکرات نیویورک، در پایان مذاکرات با مفید و سازنده خواندن دومین نشست ظریف،‌ کری و اشتون گفت: این مذاکرات منجر به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف نشد و طرفین تصمیم گرفتند مشورت‌ها در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هفتمین دور مذاکرات جامع ایران و 1+5 در نیویورک بدون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف پایان یافت.
 
یک منبع نزدیک به مذاکرات ایران و 1+5 پس از دومین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:‌مذاکرات سه جانبه ظریف با خانم اشتون و جان کری در نیویورک به مدت دو ساعت و ١٥ دقیقه برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه این مذاکرات در فضایی کاملا جدی و صریح صورت گرفته و ابعاد مختلف فنی، سیاسی و حقوقی برنامه هسته‌ای کشورمان و نیز تحریم‌ها را در بر گرفت، خاطرنشان کرد:‌ این مذاکرات در مجموع مفید و سازنده بوده اگرچه منجر به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف نشد.
 
این منبع عنوان کرد: با عنایت به مجموعه شرایط و بحث‌های فنی فشرده ای که تاکنون صورت گرفته است، طرفین تصمیم گرفتند مشورت‌ها در آینده نزدیک از سر گرفته شود.
 
وی افزود: در پایان این مذاکرات موضوع نگرانی کشورمان از وضعیت ایرانیان دستگیر شده یا تحت تعقیب توسط دولت آمریکا و ضرورت آزادی فوری آنان به صورت دوجانبه به طرف آمریکایی منتقل شد.
 
این منبع یادآور شد: لازم به توضیح است که غیر از موضوع ایرانیان که به دلایل انسانی با طرف آمریکایی مطرح شد، جمهوری اسلامی ایران در هیچ موضوع دیگری از جمله موضوع افراط گرایی و تهدیدات داعش با دولت آمریکا مذاکره نمی‌کند.
 
هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای جمعه 28 شهریور ماه در شهر نیویورک رسما آغاز شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پایان ، مذاکرات ، نیویورک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.