در دیدار وزیر امورخارجه ایران و ایتالیا ثبات و امنيت در عراق ، تروريسم و افراطيگری ، جنايات گروه تروريستی -تكفيری داعش و روند مذاكرات هسته ای در اين ديدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیران خارجه ایران و ایتالیا روز پنجشنبه در نیویورك دیدار و طی آن پیرامون موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر كردند.

"موگرینی" وزیر خارجه ایتالیا كه اخیراً به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تعیین شده و تا قبل إز سال آینده میلادی در سمت جدید بطور رسمی مشغول بكار میشود با اشاره به نقش ایران در كمك به ثبات منطقه و از جمله طی ماههای اخیر در عراق ، تبادل نظر و مشورت با ایران در خصوص شرائط و بحران های منطقه ای را مهم خواند.

ظریف ضمن استقبال از مشورت های نزدیك دو طرف، دیدگاه ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و تحركات اخیر ائتلاف را بیان كرد و لزوم پایبندی به موازین بین المللی را مورد تأكید قرار داد.

ظریف حفظ ثبات و امنیت منطقه و تقویت مناسبات دوستانه با همه كشورهای همسایه را اولویت تهران در سیاست خارجی خواند.

وزیر امورخارجه كشورمان همچنین با تأكید بر حق طبیعی ملت ایران برای بهره مندی از فن آوری صلح آمیز هسته ای، دیدگاههای كشورمان در خصوص شرائط دستیابی به راه حل جامع در مذاكرات را بیان کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار