سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس مرکز آمار ايران خبر داد:

سرشماري عمومي کشاورزي از فردا

رئيس مرکز آمار ايران از آغاز سرشماري عمومي کشاورزي از فردا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ؛عادل آذر در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با تبريک ايام هفته دفاع مقدس، سفر رئيس جمهور به نيويورک و نوع مذاکرات و برنامه هاي رئيس جمهور را عزتمند دانست و گفت: در آستانه برگزاري سرشماري عمومي کشاورزي سراسر کشور هستيم که از 5 مهر آغاز مي شود و به مدت 40 روز ادامه خواهد داشت.

رئيس مرکز آمار ايران سرشماري کشاورزي را رخداد مهمي در کشور دانست و گفت: اهميت اين سرشماري به دليل اهميت بخش کشاورزي در کشور است.

وي سرشماري نفوس و مسکن و سرشماري کشاورزي را دو سرشماري مهم در کشور دانست و افزود: از شنبه تا 18 آبان سرشماري کشاورزي برگزار مي شود که عمدتاً سرشماري ها نشانه عزتمندي و افتخار کشورها در معرفي پيشرفتهاست.

عادل آذر ادامه داد: به لطف خدا و برنامه ريزي ها، ايران به ويژه بعد از انقلاب از کشورهاي پيشگام در اجراي سرشماري ها بوده است.

وي افزود: اهميت سرشماري کشاورزي با بررسي بخش کشاورزي خود را نشان مي دهد که يکي از سه بخش مهم و عمده اقتصاد کشور است که 18 درصد اشتغال مستقيم، 11.7 درصد سهم ثروت و توليد ناخالص ملي را به خود اختصاص داده است.

رئيس مرکز آمار ايران بيکاري را از چالش هاي بخش کشاورزي دانست و گفت: بيشترين سهم بيکاري جوانان و تحصيل کردگان در حوزه کشاورزي است.

وي افزود: اگر بخواهيد کاري براي رفع بيکاري در بخش کشاورزي شود بايد آمار دقيق داشت که با سرشماري انجام مي پذيرد.

 عادل آذر گفت: دامداري و دامپروري، زراعت و باغباني همگي در حيطه  بخش کشاورزي هستند.
وي کم آبي را چالش ديگر بخش کشاورزي دانست و گفت: در سال آبي 92، متوسط بارندگي ايران نسبت به 44 سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.

عادل آذر افزود: سال آبي جاري نسبت به سال قبل 30 درصد و روان آب ها 10 درصد کاهش داشته است.

وي گفت: برنامه ريزي براي استفاده بهينه جز با برنامه ريزي و آمار براي کشت و کار امکان پذير نيست.

رئيس مرکز آمار ايران افزود: خوشبختانه در اعلام سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي که معماري اقتصادي کشور است و برنامه ريزي برنامه ششم، سهم بخش کشاورزي پيش بيني مي شود.

عادل آذر گفت: 200 قلم آمار اطلاعات در برنامه ششم وجود دارد که 90 قلم آن مربوط به بخش کشاورزي است و برنامه ششم دوره جديدي براي توسعه کشاورزي کشور خواهد بود.

وي افزود: برنامه ششم و اقتصاد مقاومتي فرصت مغتنمي براي بخش کشاورزي است که نتيجه اي حاصل نمي شود مگر اينکه اطلاعات و آمار دقيق باشد.

عادل آذر گفت: به همين دليل نيروهاي خوب و محلي انتخاب شدند و 6 هزار مأمور و در مجموع 12 هزار نفر در امر آمارگيري بخش کشاورزي بسيج شده اند که با تجهيزات و لباس يکسان با کارت شناسايي به منازل و بخش کشاورزي مراجعه مي کنند.

وي افزود: اين افراد به چهار ميليون و 300 هزار بهره بردار کشاورزي مراجعه خواهند کرد و تکميل هر پرسشنامه حدود 20 دقيقه طول خواهد کشيد.

رئيس مرکز آمار ايران گفت: ملاک در آمارگيري خوداظهاري است و اعتماد مي کنيم که کشاورزان اطلاعات درست خواهند داد.

عادل آذر افزود: اطلاعات درست مبناي تصميم گيري درست است و از اين قشر تقاضا داريم به موفقيت اين سرشماري کمک کنند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.