سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اجرای تئاترهای خیابانی در خیابان‎ها در ایام دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از اجرای هشت تئاتر خیابانی در ایام هفته دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ سرهنگ مرادعلی محمدی گفت: این اجرا ها با دو موضوع شهیده شاخص سال شهیده "فوزیه شیردل" و پناهگاه در ایام هفته دفاع مقدس در نقاط پرجمعیت شهر کرمانشاه برگزار می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه هدف از اجرای این تئاتر ها را یادآوری حال و هوای سال های دفاع مقدس به اقشار مختلف جامعه و بویژه نسل جوان که آن سال ها را درک نکرده اند، دانست و گفت: امید است این اجرا ها بتواند گامی هرچند کوچک در راستای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

محمدی افزود: این تئاترهای خیابانی در میدان فردوسی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی و یکی از دبیرستان های دخترانه سطح شهر کرمانشاه اجرا خواهند شد.

بنا به گفته های وی شهیده فوریه شیردل پرستاری بود که به صورت داوطلبانه برای انجام خدمت خود به پاوه اعزام شد و در سومین سال خدمت خود در پاوه زمانی که ضد انقلاب به پاوه حمله کردند و بیمارستاناین شهررا به گلوله بستند مجروح شد و سر انجام در هلی کوپتری که بنا به دستور دکتر چمران جهت انتقال مجروحین پرواز کرد و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و منفجر شد به شهادت رسید.

وی افزود: تئاتر خیابانی پناهگاه نیز به موشک باران قصر شیرین در 26 اسفند ماه سال 1366 اشاره دارد که در جریان آن بمباران 76 نفر شهید و 185 نفر زخمی شدند.

محمدی گفت: این پناهگاه در سال 74 به عنوان اولین موزه جنگ کشور انتخاب شد.

وی در ادامه برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب" طعم تلخ خرما" را از دیگر برنامه های شاخص در ایام هفته دفاع مقدس امسال در کرمانشاه دانست.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، تئاتر ، خیابانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.