سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه افتتاحیه شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس جمهور برزیل بر لزوم کاهش نابرابری‌ها بین کشورها در تجارب جهانی تاکید کرد

"دیلما روسف"؛ رئیس جمهور برزیل در جلسه افتتاحیه شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل، در ابتدای سخنان خود به موفقیت‌های دولت برزیل برای تثبیت دموکراسی و بهبود وضع اقتصادی، آموزشی، عدالت و بهداشت برای مردم این کشور اشاره کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: دیلما روسف رئیس جمهور برزیل در جلسه افتتاحیه شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل، در ابتدای سخنان خود به موفقیت های دولت برزیل برای تثبیت دموکراسی و بهبود وضع اقتصادی، آموزشی، عدالت و بهداشت برای مردم این کشور اشاره کرد. 

روسف افزود: برزیل هم اکنون هفتمین قدرت اقتصادی در جهان است، در حالی که ده سال پیش در رده سیزدهم جهان قرار داشت. باید به اقتصاد و تجارت جهانی رونق ببخشیم. نابرابری بین کشورها در تجارت جهانی باید کاهش یابد. نقش سازمان های بین المللی مانند صندوق بین المللی پول و برنامه جهانی باید تقویت شود. بی توجهی به نظر کشورهای در حال توسعه در این سازمان ها قابل قبول نیست.

رئیس جمهور برزیل در سخنرانی خود بر لزوم حل مسئله فلسطین و کمک به مردم سوریه، عراق و لیبی تاکید کرد. 

روسف افزود: هر نوع دخالت نظامی نه تنها باعث بهبود اوضاع می شود، بلکه به تشدید این بحران ها کمک می کند و رنج ملت ها را تشدید می کند. توسل به زور نمی تواند باعث از بین رفتن اختلافات عمیق شود. ما نمی توانیم ادامه وحشی‌گریها و نقض ارزش های انسانی را به صورت کنونی در فلسطین و سوریه بپذیریم. 
 
وی خاطر نشان کرد: ما به اصلاحات واقعی در شورای امنیت نیاز داریم که به کندی پیگیری می‌شود. دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید با یکدیگر گفتگو کنند تا به راه حلی بر اساس اصل تشکیل دو کشور دست پیدا کنند. 

رئیس جمهور برزیل گفت: اجلاس تغییرات آب و هوایی در زمان خوبی برگزار شد و این مسئله باید به طور جدی پیگیری شود تا تولید گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن کاهش یابد. کشورهای پیشرفته مسئول تلاش برای مقابله با این پدیده و دستیابی به اهداف توسعه پایدار هستند.




انتهای پیام/











تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.