سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران / گسترش دامنه تحریم‌ها تا مقالات علمی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: جای بسیار تعجب و تأسف دارد که تحریم‌ها را حتی تا دامنه مقالات دانشمندان ایرانی توسعه داده‌اند.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با خبرهای شنیده شده در مورد تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران انجام داده است، اظهار داشت: متأسفانه خبری را شنیدم که با توجه به مدرکی که برای من ارسال شد این مطلب برای من به اثبات رسید. 

وی بیان داشت: نامه‌ای از طرف هیئت تحریریه یک مجله آمریکایی برای یکی از ریاضی‌دانان کشورمان فرستاده شد که این امر بعد از آنکه این ریاضی‌دان مقاله‌ای را برای چاپ به مجلات آمریکا فرستاده بود در جواب وی فرستاده شد.   

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه افزود: جای بسیار تعجب و تأسف دارد که تحریم‌ها را حتی تا دامنه مقالات دانشمندان ایرانی توسعه داده‌اند.   

زاهدی اظهار داشت: این مجله می‌نویسد اخیراً تحریم جدیدی از سوی اداره سرمایه‌گذاری خارجی امریکا بخش خزانه‌داری آن به ما اعلام شده که تمامی مجلاتی که با حمایت آمریکا منتشر می‌شوند نباید هیچ یک از مقالاتی را که دانشمندان ایرانی که چه در استخدام جمهوری اسلامی ایران باشند و چه کسانی که تحقیقاتی را با واسطه یا بدون واسطه حمایت مالی از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند چاپ کنند.   

وی با تأکید بر اینکه از رئیس جمهور خواهش می‌کنم با توجه به حضورشان در نیویورک در سخنرانی خود و یا در مصاحبه‌هایشان به این مطلب اشاره کند، تصریح کرد: چگونه است که کشوری به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه تحریم علمی علیه کشوری انجام دهد و نه تنها دانشمندان ما بلکه دانشمندانی که با این‌ها ارتباط علمی داشته باشند نیز تحریم می‌شوند که این نقض حق مالکیت معنوی و حتی نقض حقوق بشر است که دولتمردان آمریکایی آن را اعلام کرده‌اند.   

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
اخر حروم زادگی دولت امریکاست
سعید
۲۲:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
خدا بزرگ است
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
بیخودنبودکه امام فرمودندهرچه فریادداریدبرسرآمریکابکشید
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
آخه ديگه تحريم از اين بالاتر واقعا وجود داره؟؟؟