زاهدی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه رومانی:

موقعیت ایران نتیجه ایستادگی،مقاومت و سیاست های مستقل است

رئیس گروه دوستی ایران و رومانی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه رومانی گفت: ایستادگی و مقاومت و سیاست های مستقل موجب شده است امروز ایران نقش مهم و جایگاه بالا و مؤثری در منطقه داشته باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد مهدی زاهدی در دیدار با کارمن بورلاکو معاون وزیر امور خارجه رومانی در محل مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان دو کشور، نسبت به توسعه و گسترش این روابط در تمامی زمینه ها به ویژه در بعد پارلمانی ابراز امیدواری کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به فضای کنونی در مناسبات سیاست خارجی کشورمان و تمایل هیأت های متعدد از کشورهای گوناگون گفت: امیدواریم این رفت وآمدها و مشاهده عینی وقایع ایران سبب انعکاس و بازتاب واقعیات جمهوری اسلامی ایران شود.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش بیهوده آمریکا وغرب در تحریم ها علیه ایران گفت: خودباوری و استقلال ملت ایران دو عامل مهمی است که تلاش غرب و آمریکا را در تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز، علی رغم تحریم ها قوی تر و نیرومندتر نسبت به سال های گذشته شده است.
 
وی افزود: ملت ما نشان داد که زیر بار زور نخواهد رفت. ایستادگی و مقاومت و سیاست های مستقل موجب گردیده امروز ایران نقش مهم و جایگاه بالا و مؤثری در منطقه داشته باشد.
 
کار من بورلاکو معاون وزیر امور خارجه رومانی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دوستانه میان ایران و رومانی نسبت به توسعه و گسترش این روابط ابراز امیدواری کرد.
 
وی در ادامه با اظهار خوش بینی نسبت به روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: نسبت به روند مذاکرات خوش بین هستم.
 
وی در پایان استفاده از راهکار سیاسی و گفت گو را راه حل مناسب حل بحران های منطقه دانست و ادامه داد: ایران نقش مهم و مؤثری در منطقه دارد و ما خواهان استفاده از ظرفیت های ایران در منطقه هستیم.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار