سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره عملیات بازار:

معاملات ثانویه نخستین صندوق زمین و ساختمان در فرابورس آغاز شد

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از آغاز معاملات ثانویه نخستین صندوق زمین و ساختمان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، بهنام محسنی با اعلام گشایش نماد معاملاتی صندوق زمین و ساختمان نسیم گفت: واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق که نخستین صندوق زمین و ساختمان در بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود، از امروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران قابل معامله است. 
 
وی با بیان اینکه هر واحد صندوق زمین و ساختمان نسیم در همان محدوده قیمت پذیره نویسی معامله شد، افزود: نماد نسیم با قیمت 10 هزار ریال گشایش یافت و هر واحد آن تا 10 هزار و 200 ریال هم معامله شده است. 
 
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران دامنه نوسان روزانه این اوراق را به میزان حداکثر 10 درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: بازارگردان صندوق بر اساس عملیات بازارگردانی مبتنی بر حراج در هر لحظه اقدام به ورود سفارش‌های خرید و فروش خود با دامنه مظنه حداکثر 3 درصد و در دامنه نوسان حداکثر 10 درصدی روزانه این اوراق می‌کند. 
 
وی ادامه داد: دامنه مظنه، اختلاف بین قیمت خرید مسکن تهران در سفارش‌های خرید و فروش وارد شده توسط بازارگردان است که در صندوق زمین و ساختمان نسیم در هرلحظه بازارگردان صندوق، حاضر به خرید واحدهای مذکور با قیمت خریدی است که در سامانه معاملات وارد کرده و این قیمت حداکثر 3 درصد کمتر از قیمتی است که بازارگردان حاضر به فروش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق است. 
 
   محسنی با اشاره به پذیره‌نویسی صندوق‌های جدید زمین و ساختمان در آینده‌ای نزدیک، یادآور شد: این ابزار نوین مالی که توسط فرابورس ایران به بازار سرمایه معرفی شده است به خوبی می‌تواند با گردآوری و هدایت پس‌اندازهای خرد و کلان و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت یک پروژه ساختمانی، ضمن مشارکت سرمایه‌گذاران خرد در بازار ساخت و ساز مسکن، آنها را از سود ناشی از ساخت و ساز بهره‌مند کرده و ابزاری برای مصونیت سرمایه‌گذران خرد در برابر نوسانات قیمت بخش مسکن باشد. 
 
گفتنی است تابلوی صندوق‌های زمین و ساختمان، هشتم شهریورماه با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در فرابورس ایران افتتاح شده بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، خرید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.