سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالابهای شهرستان ماکو پذیرای درنا و فلامینگو های مهاجر

تالابهای شهرستان ماکو به رسم هرساله پذیرای پرندگان مهاجری نظیر درنا و فلامینگو و پرندگانی نظیر آنقوت ،چنگر ، کشیم بزرگ ، کشیم کوچک ،فیلوش ، کاکایی ، تنجه سرسبز و باقرقره شدند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با آغاز فصل سرما تالاب های کشور میزبان پرندگان مهاجر می شوند از این رو در بازدید و پایش میدانی یگان حفاظت شهرستان ماکو از رودخانه ارس و حاشیه رودخانه ارس پرندگان مهاجری نظیر درنا و فلامینگو و پرندگانی نظیر آنقوت ،چنگر ، کشیم بزرگ ، کشیم کوچک ،فیلوش ، کاکایی ، تنجه سرسبز و باقرقره مشاهده گردید.
 
بنابر این گزارش ، درنای خاکستری حدود 115 سانتی متر طول و جثه ای بزرگ دارد .روی زمین با شکوه گام بر می دارد و در پرواز با عظمت دیده می شود . شبیه لک لک است با این تفاوت که اندکی بزرگتر و منقارش کوتاهتر از آن است ، پر و بال خاکستری و سر و گردن سیاه با نوار سفید پهنی که از پشت چشم شروع شده و دو طرف سر و گردن را در بر می گیرد و تضاد خاصی با سر و گردن سیاهش دارد . به واسطه شکل ، اندازه و حالتش از درنای طناز متمایز است. پروازش (( 8 )) بوده و پرنده ای اجتماعی است که در فصل تولید مثل جفت جفت دیده می شود.

شایان ذکر است:این پرنده در مناطق باتلاقی ، تالابها ، مناطق چمنزارهای بدون درخت و کشتزارها به سر می برد و در هنگام مهاجرت به وفور در ایران مشاهده می شود.منطقه اصلی تولید مثل این پرنده عرضهای شمالی و در منطقه سیبری روسیه می باشد.تنها منطقه تولید مثل درنا در ایران در محدوده شهرستان چالدرانبه تعداد محدودی در تالابهای پیر احمد کندی و ناور می باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تالاب ، مهاجر ، درنا ، فلامینگو ، سرما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.