صبح امروز (سه شنبه) تنها درنای سیبری آسمان کشورمان با فرود خود در زیستگاه زمستان گذارانی‌اش در فریدونکنار، این شهر را غرق در خوشحالی کرد.

فرود امید تنها درنای سیبری کشورمان در فریدونکنارمحمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزبانی فریدونکنار از درنای سیبری اظهار کرد: صبح امروز (سه شنبه) امید تک درنای سیبری کشورمان با فرود در فریدونکنار مازندران موجبات خوشحالی اهالی شهر، علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: درنای سیبری مهاجر حدود چهار ماه در دامگاه‌های سنتی باران، سرخ رود و فریدونکنار مازندران زمستان گذرانی خواهند کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران تاکید کرد: اقدامات مهمی با کمک جوامع محلی با توجه به در حال انقراض بودن این پرنده زیبا و ارزشمند انجام گرفته تا تنها درنای سیبری آسمان کشورمان با امنیت کامل زمستان خود را سپری کند.

گفتنی است؛با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان درنای سیبری از مسیر روسیه،  قزاقستان و آذربایجان عبور کرده و فریدونکنار مازندران را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کند و در لیست گونه‌های در معرض انقراض ثبت شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار