سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجرائی رئیس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

صادرات کالاهای قابل رقابت در بازا‌های جهانی / لزوم تامین سرمایه در گردش توسط بانک ها

شریعتمداری گفت: مهمترین اقدام دولت در بحث خروج از رکورد حرکت به سمت صادرات کالاهایی است که در بازار های جهانی قدرت رقابت را داشته باشد.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اهمیت صادرات صنایع غذایی بخصوص شیرینی و شکلات گفت: حجم صادرات شیرینی و شکلات ما نزدیک به 500 میلیون دلار است که امیدواریم با افزایش صادرات در آمد های ارزی افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سیستم بانکی نیز باید بتواند سرمایه در گردش مورد نیاز و همچنین منابع مورد نیاز و مناسب برای توسعه به این صنعت را دراختیار تولید کنندگان قرار دهد.
 
شریعتمداری با اشاره به وجود 7 میلیون نفر ایرانیان خارج از کشور گفت:‌ شیرینی ایرانی به بیش از 10 کشور دنیا صادر می‌شود و طرفداران بسیار دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: البته این صنف نیز در برخی مسائل با مشکلاتی مواجه است و حمل ونقل یکی از این موارد است که باید بیشتر به آن توجه شود.
 
وی در ادامه گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل صنعت در کشور نقدینگی است و تدوین در بسته خروج غیر تورمی از رکورد جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده و دولت تمام سعی خود را می‌کند تا با موفقیت از رکورد خارج شود.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد:‌ مهمترین اقدام دولت در خروج از رکورد حرکت به سمت صادرات کالاهایی است که در بازار‌های جهانی قدرت رقابت را داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت نیز با تامین سرمایه  بر گردش صنایع، همچنین ارائه تضمین‌های صادراتی به وسیله صندوق ضمانت صادرات و فعال کردن سفارتخانه‌ها در حوزه اقتصادی می تواند به این صنعت کمک کند.
 
شریعتمداری افزود:‌ سال اول خروج از رکورد توفیق بیابیم در دو سال آینده ثمره و نتیجه مثبت آن را شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، کالا ، رقابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.