سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایوبی در مراسم افتتاحیه هفته فیلم چین در تهران:

سینمای ایران به چین قدرت و قوت قلب داده است/در چین سالی 800 میلیون نفر به سینما می‌روند

رییس سازمان سینمایی گفت:اراده قوی سیاسی در مسئولان چینی برای گسترش روابط فرهنگ با ایران وجود دارد، آنها معتقدند سینمای ایران به سینماگران چینی قدرت و قوت قلب بخشیده است.

به‌گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی ایران با حضور در جمع خبرنگاران بیان کرد: من به عنوان شوخی یا جدی پیشنهاد دادم که اگر چین یک بیستم سالن‌های سینمایی خود را به فیلم‌های ایران اختصاص دهد ما یک هزار و 100سالن سینما در کشور چین خواهیم داشت که  بیست و یک هزار سالن سینمایی خوب و مجهز دارند.

ایوبی در ادامه گفت: چینی‌ها طرفدار فیلم‌های آمریکایی هستند که ما نیز باید با فیلم‌های خوب بازار چین را به دست بیاوریم.

ایوبی در ادامه عنوان کرد: مطمئنم اگر سینمای ایران درست در چین معرفی شود،ما می‌توانیم در بازار چین اثر بگذاریم و یقین داریم سینمای ایران را چینی‌ها دوست خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که با رییس سازمان سینمایی و رادیو تلویزیون کشور چین داشتم متوجه شدم که آنها اعتقاد دارند ما دو کشور، یک تاخیر بسیار طولانی در ارتباطات فرهنگ و سینمایی داریم و من معتقدم که این تاخیر صد ساله است.

رییس سازمان سینمایی بیان کرد: من یک اراده قوی در چینی‌ها برای ارتباط با ایران و همکاری در زمینه سینمایی دیدم. چینی‌ها واقعا تمایل دارند با ایران همکاری داشته باشند چون سرعت پیشرفت سینمای ایران را دیده‌اند و سینمای ما را می‌شناسند.

ایوبی ادامه داد: رییس سازمان سینمایی چین معتقد است، که سینمای ایران به سینماگران چین هویت داده است آنها با دیدن فیلم‌های مشهور ایرانی احساس کردند می‌توانند متکی بر فرهنگ و تمدن و تاریخ خاص خود، سینما داشته باشند و اگر تا به حال در مقابل سینمای آمریکا احساس کمبود می‌کردند با قدرتی که سینمای ایران در عرصه جهانی به آنها داد،  فکر می‌کنم سینمای خودشان را داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: برای تولیدات مشترک با چین قرارهایی وجود دارد ما یک تفاهم‌نامه کلی را امضا کردیم که این تفاهم‌نامه قرار است به یک قرارداد جزئی تر و دقیق‌تر برای همکاری تبدیل شود که نقاط برجسته‌ای در این تفاهم‌نامه وجود دارد.

اول اینکه ما می‌توانیم تولید فیلم مشترک داشته باشیم،اگر ایران و چین در طول سال چهار فیلم مشترک تولید کنند و این موجب اکران فیلم‌های ایران درچین و همینطور فیلم‌های چین در ایران شود، بسیار خوب است و دیگر اینکه آرزویی که ما داریم که شاید برای چینی‌ها به این اندازه مهم نباشد این است که از امکانات این کشور و جمعیت سینما دوست روی چین استفاده کنیم، رقمی به من گفتند اگر درست ترجمه شده باشد حاکی از این است که سالی800 میلیون نفر به سینما می‌روند. برای روستاها هم در فضاهای باز، سینما رایگان دارند.

ایوبی در ادامه گفت: در به روز رسانی صنعت سینما ایران و چین می‌تواند کمک کنند، ما به دلیل مشترکاتی که داریم می‌توانیم در این عرصه‌ها موفق ظاهر شویم.

ایوبی به طنز گفت: ما می‌توانیم فیلم‌های توقیفی خود را به چین ارسال کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:‌ شخصیتی که به ایران سفر کرده، رییس سازمان سینمایی و رادیو تلویزیونی است که از شخصیت‌های طراز فرهنگی چین محسوب می‌شود، من احساس کردم اراده قوی سیاسی در مسئولان چینی برای گسترش روابط فرهنگ با ایران وجود دارد، آنها معتقدند سینمای ایران به سینماگران چینی قدرت و قوت قلب بخشیده که بتوانند چینی فکر کنند و چینی تولید کنند.

ما برای اکران فیلم‌هایمان در چین تمایل زیادی به استفاده از بازار آزاد و مستعد و آماده چین داریم، آنها همانطور که گفتم بیست و یک هزار سالن سینما دارند که شما آن را  با سیصد و بیست سالن کشور ما مقایسه کنید.

ایوبی گفت: ما هم مانند چینی‌ها اراده قوی و فوق‌العاده برای این ارتباطات داریم که اگر بازار چین به روی سینمای ما باز شود یک تنفس‌گاه برای سینمای ایران می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما با کشورهای مختلف این ارتباط را آغاز کردیم اما از میان همه‌ آنها کشور چین حائز اهمیت است.

تفاهم‌نامه‌ای که امضا کردیم به یک دیپلماسی قوی نیاز دارد که پیگیری‌ها را انجام دهد، این تفاهم‌نامه برای به روز رسانی تجهیزات و سازماندهی کردن همکاری‌ها و تولیدات مشترک، برگزاری هفته‌های فیلم و رفت و آمد در کشورهای دو طرف است.

وی در پایان گفت: جلسه بعدی احتمالا سفر ما به کشور چین باشد، این تفاهم نامه کلی جزئی‌تر می‌شود و به عنوان قرارداد کاری بین دو کشور امضا می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.