تهیه کننده سینما گزارشی از محصول مشترک سینمای ایران و بوسنی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فیلم سینمایی «آوازهای باد» که به تازگی در لوکیشن های زمستانی کشور بوسنی به تهیه کنندگی محمود بابایی و کارگردانی و نویسندگی محسن سوهانی پیرامون جنگ بوسنی، اثرات آن در زندگی مردم این کشور و نقش انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران، جلوی دوربین رفته است، از حضور ونسا گلوجو لونل برای بازی در نقش مادر مرجانا استفاده کرده است.

محمود بابایی تهیه‌کننده سینما با موفقیت‌آمیز خواندن مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی «آوازهای باد» گفت: خوشبختانه تیم تهیه و تولید این فیلم علی رغم غیر هم زبان بودن با همدلی و پشت کار مثال زدنی موفق شدند در سرمای سخت منفی 14 درجه و بارش برف سنگین مراحل فیلم برداری را به خوبی پشت سر بگذارند.

وی با ارزیابی مثبت از همکاری با عوامل بوسنیایی ادامه داد: عوامل پشت دوربین و بازیگران همگی با اخلاق حرفه‌ای همکاری بسیار خوب و نزدیکی برای پیشبرد کار داشتند. بازیگران از بین چهره‌های شاخص سینما و تئاتر بوسنی انتخاب شدند که از این بین می‌توان به ونسا گلوجو لونل اشاره کرد.

بابایی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت نهادهای فعالی چون سازمان فرهنگی رسانه ای اوج گروه های جوان بتوانند به تولید آثار ارزنده در خارج از کشور بپردازند. 

«آوازهای باد» در ژانر درام، روایت قصه ای پرتعلیق و معماگونه است که زندگی دختر جوانی به نام آنا ماریا را که متأثر از جنگ بوسنی است به تصویر می کشد و در آن، اثر جنگ، چالش ها و پیامدهای آن در زندگی مردمان این کشور و نقش و تأثیر کمک های انسان دوستانه و صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردمان مظلوم کشور بوسنی و هرزگوین را به نمایش می گذارد. 

سابت سیدینوویچ ، جنیتا ایماموویچ ، مرصاد الزی ، بیرسنا رستموویچ ، مراد رستموویچ، لنا مگ لبو و ونسا گلوجو لونل گروه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند.

فیلم «آوازهای باد» محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و شبکه جهانی سحر بوده و در دفتر نمایندگی صدا و سیما در سارایوو تهیه شده است.

برخی دیگر از عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محسن سوهانی - مشاور کارگردان و مجری طرح: بهروز ناصری، مدیر تصویربرداری: ادمیر شوراکیچ، صدابردار: سامیر هرکوویچ، مدیر صحنه و لباس: فارس ادویچ.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار