دکتر حسن راشکی رئیس اداره گردشگری سلامت در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ از ابلاغ دستورالعمل جذب بیماران خارجی به کلیه بیمارستانهای دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: در این برنامه وزارت بهداشت در نظر دارد که بیمارستانهایی که اعلام آمادگی برای پذیرفتن بیماران خارجی میکنند، باید دپارتمان پذیرش بیماران بین المللی را با ایجاد شرایط ابلاغی ایجاد کنند تا فرآیند پذیرش و درمان بیماران خارجی با این شرایط باعث افزایش رضایتمندی در این بیماران و نظارت بر عملکرد و ارائه خدمات این بیمارستانها شود.
وی با بیان اینکه نظارت مسئلهای مهم در این برنامه است، افزود: در واقع باید نظارت وجود داشته باشد تا ارائه خدمات به بیماران داخلی دچار مشکل نشود و کیفیت ارائه خدمات کاهش پیدا نکند.
راشکی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در پذیرش بیماران خارجی، نداشتن سامانهای برای ثبت اطلاعات بیماران به مراکز درمانی بود تا چگونگی ارائه خدمات و نوع خدمات مورد بررسی قرار گیرد که در همین راستا سامانه ثبت اطلاعات بیماران خارجی در تمام مراکز درمانی که دارای دپارتمانهای گردشگری سلامت شوند راه اندازی میشود که باعث میشود اطلاعات کلی بیماران خارجی و اینکه با چه خدماتی در کشور ما درمان شدهاند به دست آید.
راشکی در ادامه به بحث صندوق صوتی بیماران اشاره و اظهار داشت: قرار شده که بیماران خارجی بعد از مرخص شدن از بیمارستان رضایتمندی خود از خدمات ارائه شده به آنها را در فرمهای خاص اعلام کنند که در این فرم شماره تماس صندوق صوتی ذکر شده که میتوانند انتقادات، پیشنهادات خود را از طریق این صندوق به کارشناسان ما در وزارت بهداشت انتقال دهند تا این کارشناسان در اسرع وقت این مسائل را بررسی کنند.
انتهای پیام/