سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

استحصال 3.8 هزار تن برنج سفید در شفت

معاون فنی جهاد کشاورزی شفت از تولید 6 هزار و 500 شلتوک برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود از این مقدار شلتوک به میزان 3 هزار و 800 تن برنج سفید استحصال شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛لیلا بزرکار با ابراز رضایت از نسوزاندن کاه و کلش پس از برداشت برنج توسط کشاورزان اظهار کرد: با تبلیغات خوب رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی درست، کشاورزان شفتی امسال از سوزاندن کاه و کلش در مزارع اجتناب کردند.

وی با بیان اینکه امسال 6 هزار و 500 تن شلتوک برنج از مزارع شهرستان شفت برداشت شده است، افزود: انتظار می‌رود از این مقدار شلتوک به میزان 3 هزار و 800 تن برنج سفید استحصال شود.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شفت از وجود 14 هزار و 330 هکتار شالیزار برنج در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری 430 هکتار از مزارع با کمباین برنج، 300 هکتار با کمباین غلات، 6 و هزار و 470 هکتار با دروگر و 7 هزار و 130 هکتار به صورت دستی برداشت شد.

وی با کیفیت برنج برداشت شده از مزارع شهرستان شفت را خوب توصیف کرد و ادامه داد: امسال برنج رقم خزر 6 هزار و 550 کیلوگرم در هکتار، برنج رقم گوهر 6 هزار و 240 کیلوگرم در هکتار و دیگر ارقام پرمحصول به میزان 5 هزار و 900 کیلوگرم در هکتار برداشت شد.

بزرکار با تاکید بر عوارض سوزاندن کاه و کلش در مزارع برنج خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر آلودگی محیط زیست، کیفیت خاک کشاورزی را کاهش می‌دهد و برخی از عناصر مورد نیاز برنج برای رشد بهتر را از بین می‌برد.

وی به کشاورزان توصیه کرد تا حتی‌الامکان زمین خود را خالی نگذارند و به سوی کشت دوم روی آورند تا از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری قرار گیرند و خاک را برای کشت برنج غنی‌تر کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م
برچسب ها: گیلان ، استحصال ، برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.