سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشكل واحدهاي توليدي و صنايع به علت كمبود نقدينگي

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران گفت: دريافت 8 درصدي ماليات بر ارزش افزوده ، فشار زيادي به صنايع کوچک و واحدهاي توليدي مستقردرشهرکها و نواحي صنعتي وارد مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سيد محمد علي سيد ابريشمي در مراسم افتتاح مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوري استان همدان افزود: انتظار مي رود شهرداري ها درصد قابل توجهي از سهم خود از ماليات دريافتي از واحدهاي مستقر در شهرکهاي صنعتي را براي امور و فعاليت هاي زيربنايي و نگهداري واحدها اختصاص دهند.

وي تصريح كرد: درحال حاضر 92 درصد صنايع کشور را صنايع کوچک تشکيل مي دهد که 42 درصد اشتغال را در کشور به وجود آورده است و همچنين 24درصد سرمايه گذاري کشور را شامل مي شود.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت، يکي از مشکلات صنايع کوچک را کمبود نقدينگي ذكر كرد و گفت : کمبود نقدينگي در سال هاي اخير واحدهاي توليدي و صنايع را دچار مشکل کرده است و بانک مرکزي بايد در جهت رفع اين مشکل تمهيداتي در نظر بگيرد.

سيد ابريشمي اظهار داشت : واردات بي رويه کالا در سال هاي اخير و کمبود نقدينگي بازار، رقابت را براي واحدهاي توليدي و صنايع کوچک کشور با بازارهاي خارجي سخت کرده است.

وي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست توجه ويژه اي به اين بخش داشته باشند و اخيراً لايحه اي در حمايت از صنايع کوچک و توليد کنندگان به مجلس تقديم شده است که اميدواريم نمايندگان آن را به تصويب برسانند.

سيد ابريشمي با بيان اينکه واحدهاي صنعتي که با سرمايه و امکانات محدودي ايجاد مي شوند به کمک و پشتيباني هاي فکري، فني، بازاريابي و توسعه اي نياز دارند ، خاطر نشان کرد: اين رسالت و وظيفه به شهرک هاي فناوري و مراکز خدمات کسب و کار سپرده شده است.

معاون وزير صنعت و معدن با تاکيد بر اينکه بايد در اين مراکز از افراد متخصص، خبره و دانشگاهي که دانش خود را در اختيار واحدهاي کوچک صنعتي قرار مي دهند، به کار گرفته شود، افزود: با اين تفکر، بينش و نگرش ؛ شهرکهاي فناوري و مراکز فناوري و خدمات کسب و کار در تمام نقاط کشور توسعه مي يابد.

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران تصريح کرد: در صورتي که به مراکز فناوري و خدمات کسب و کار به عنوان ساختمان نگاه نشود و به عنوان مرکز علمي، تحقيقي و کاربردي با بهره گيري از کارآفرينان به منظور استفاده بهينه از نظر و ايده هاي آنان، نگريسته شود واحدهاي صنعتي کوچک ، بيشتر رشد مي کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، رشد ، توسعه ، معدن ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.