سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قم

کمبود آب و گرد و غبار و ریزگردها در استان قم بسیار جدی است

استاندار قم با بیان اینکه کمبود آب و گرد و غبار و ریزگردها در استان قم مشکل بسیار جدی است، گفت: همه مسوولان برای رفع این معضلات با همه توان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به چالش های اصلی استان در بحث مدیریت بحران توجه مسئولان کشوری به مسائل استان در این زمینه راضروری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کمبود آب و گرد و غبار و ریزگردها در استان قم مشکل بسیار جدی است، افزود: قم در بیشتر ایام سال با خشکسالی و وضعیت بد آب و هوا دست به گریبان بوده و همه مسوولان برای رفع این معضلات با همه توان تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح ها و پروژه های مدیریت بحران در استان شد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی جامع و منسجم زمینه ساز جلوگیری از حوادث و بلایای ناگوار در استان قم باشیم.

رئیس مدیریت بحران استان قم آبرسانی به همه ی مناطق را بسیار مهم توصیف و ادامه داد: اقدامات مناسب به ویژه در بحث مدیریت منابع آبی و گسترش فضای سبز را باید در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد مرکز فرماندهی کنترل و مدیریت بحران کشور افزود: مهمترین مسئله ی پیش رو در مدیریت بحران، نظارت و پیشگیری برای کاهش آثار حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در کشور است.

معاون وزیر کشور در ادامه افزود: برای مدیریت صحیح و اصولی بحران در کشورمان باید برنامه جامع و همه جانبه با تمرکز بر مساله پیشگیری و پیش بینی را تدوین کرده و ضمن شناخت تمامی ظرفیت ها و توانمندی های موجود، امکانات و منابع را به خوبی در این راستا تجمیع کنیم.

وی با بیان اینکه از 43 نوع بلایای طبیعی که در دنیا شناخته شده است 34 مورد در ایران رخ داده و کشورمان در جایگاه ششم حادثه خیز بودن در جهان است، خاطرنشان کرد: مهترین و اساسی ترین حادثه غیرمترقبه در کشور بحث زلزله است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه باید در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد، اظهار داشت: نظارت بر ساخت ساختمان های ایمن از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به همه مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: نخستین و بهترین کسانی که می توانند در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه کمک رسان بوده و در مدیریت بحران مشارکت داشته باشند، خود مردم هستند.

اسماعیل نجار در پایان اظهار امیدواری کرد تا تخصیص اعتبارات و امکانات لازم زمینه ساز دستیابی به سطح مطلوبی از آمادگی برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی و مدیریت بحران در کشور باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: گردوغبار ، قم ، کمبود ، اب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.