سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مصوبه شهرداری اراک باطل شد/ تمام شهرداری‌ها ملزم به رعایت مصوبه هستند

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب گفت: در جلسه روز گذشته، مصوبه‌ شهرداری اراک باطل شد و لذا از آنجایی که این مصوبه فراگیر است، همه دستگاه‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور باید آن را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین "موسی قربانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه این هفته هیات عمومی دیوان عدالت اداری اظهارداشت: در جلسه روز گذشته، مصوبه‌ شهرداری اراک باطل شد و لذا از آنجایی که این مصوبه فراگیر است، همه دستگاه‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور باید آن را رعایت کنند.  
 
وی ادامه داد: مصوبه شهرداری‌ها از مواردی است که طبق پیشنهاد وزارت کشور از سوی شوراها برای شهرداری‌ها تصویب می‌شود و جنبه لازم‌الاجرایی برای شهرداری‌ها دارد.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به مواردی که در مصوبه به تفکیک باطل شده، تصریح کرد: براساس این مصوبات عوارض تفکیک عرصه یعنی عوارضی که به شهرداری‌ها به منظور پاسخ به استعلامات بابت تفکیک عرصه پرداخت می‌‌شد، باطل شد.  

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب گفت: عوارض نقل و انتقال اموال، عوارض بنگاه‌های باربری که طی آن 2 درصد بارنامه‌ها به شهرداری تعلق پیدا می‌کرد نیز از جمله مصوبات ابطال شده است.  
 
وی اضافه کرد: حق‌ نظارت و طراحی مهندسی و بهای خدمات با عنوان دستگاه‌های خودپرداز که متصل به بانک‌ها هستند و در فضای معابر قرار گرفته‌اند نیز ابطال شد و طی آن شهرداری نباید از بانک‌ها مبلغی دریافت کند.  
 
معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب در پایان خاطر نشان کرد: استدلال دیوان بر طبق ماده 50 قانون مالیات ارزش افزوده صورت گرفت که همچنین طی آن ارزش معاملاتی ساختمان نیز از مصوبات ابطال شده است. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.