سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از فناوري نوين خط گرم در صنعت برق

معاون هماهنگي توليد شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) از رونق استفاده از فناوري جديد خط گرم به‌منظور کاهش قطعي‌هاي برق ناشي از سرويس و نگهداري خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عبدالرسول پيشاهنگ، اظهار داشت: در کل جهان قطعي برق ناشي از چهار دسته کمبود توليد انرژي الکتريکي، سرويس و نگهداري شبکه، توسعه شبکه و قطعي برق ناشي از حوادث است.

وي افزود: قطعي برق ناشي از سرويس و نگهداري و توسعه شبکه قابل کنترل است که ما تلاش مي‌کنيم اين دو نوع خاموشي را به پايين‌ترين ميزان برسانيم و يکي از اين راهکارها، اجراي طرح‌ها به روش خط گرم است يعني زماني که شبکه برق‌دار است.

پيشاهنگ ادامه داد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته و اقدام‌هاي انجام‌شده الان در تمام نقاط کشور و همه شرکت‌هاي برق منطقه‌اي گروه‌هاي خط گرم مستقر شده‌اند و عمليات خط گرم را انجام مي‌دهند.

وي اظهار داشت: قطعه‌هايي به نام ريکلوزر در شبکه متصل است که درصورت قطعي شبکه، به‌صورت خودکار به وصل شبکه اقدام مي‌کند و درصورتي که براي بار سوم برق در شبکه برقرار نشد، ديگر فعال نمي‌شود و موجب کاهش 60 درصدي خاموشي‌ها در شبکه مي‌شود و کساني که روي خط گرم کار مي‌کنند، براي جلوگيري از عملکرد نامناسب اين قطعه‌ها بايد آنها را از مدار خارج کنند.

پيشاهنگ خاطرنشان کرد: اين فناوري در خطوط 20 کيلوولت، 63 و 132 کيلوولت اجرايي مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، نیرو ، شبکه ، قطع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.