سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه نگار فرانسوی از چگونگی شکنجه اش توسط تروریست‌ها در سوریه می‌گوید

در حالی که عناصر تکفیری از ملیت های مختلف در سوریه حضور داشته و دارند ؛ مقامات فرانسوی به مشارکت بیش از 900 فرانسوی در حملات تروریستی در سوریه اذعان داشتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "نیکولا هینان" روزنامه نگار فرانسوی که چندین ماه توسط نیروهای تروریستی مسلح در سوریه زندانی شده بود متوجه شد که یکی از ربایندگانش فردی فرانسوی است و در قتل چهار نفر در قضیه حمله به موزه بروکسل در بیست‌وچهارم ماه مه مشارکت داشته است.

مجله لوپوئن فرانسه به نقل از هینان گزارش می‌کند که این روزنامه نگار توسط فردی فرانسوی به نام "مهدی نموشه" که با تروریست ها در سوریه همکاری می کند مورد شکنجه و آزار قرار گرفته است.

وی اظهار می دارد که تنها حضور یکی از تروریست های فرانسوی ترس و وحشت بر اندام پنجاه زندانی دیگر در سلول های مجاور می انداخت. هینان و سایر روزنامه نگاران فرانسوی دیگر که در ماه آوریل گذشته آزاد شدند ؛ به این مساله اشاره دارند که وی و سایر زندانی ها در ده مکان مخصوص اسرا در زیر زمین زندانی بوده اند.

هینان مدتی هم با روزنامه نگاران آمریکایی به نام های "جیمز فولی" و "استفان سوتلاف" هم سلولی بود و هر سه توسط داعش به سر بریدن محکوم شدند؛ اما در ماه مه همراه با سایر روزنامه نگاران فرانسوی آزاد شد.

وزیر کشور فرانسه گفت پلیس در پی از بین بردن این عناصر بوده و دلایلی وجود دارد که نشان می دهد نموش اقدام به بازداشت این گروگان ها نموده است.

هنگامی که نموشه در یکی از ایست‌های بازرسی در مارسی جنوب فرانسه در 30 ماه مه ایستاده بود ماموران به وی مشکوک شدند که او همان فردی است که در قتل چهار نفر در موزه بروکسل مشارکت داشته است. او را در اواخرماه ژوئیه گذشته به مقامات فرانسوی ‏تحویل دادند. او مجرم شناخته شد و در بازداشت محافظتی به سر می برد.‬


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.