سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"خاطرات تن" دوباره خوانده می‌شود

چاپ دوم «خاطرات تن» نوشته احلام مستغانمی با ترجمه رضا عامری روانه بازار کتاب ایران شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، رمان «خاطرات تن» درباره جنگ استقلال الجزایر است که به‌موازات آن داستانی عاطفی و انسانی را نیز روایت می‌کند.

این کتاب جایزه «نجیب محفوظ» موسوم به گنکور عربی سال ۱۹۹۸ و جایزه «نور»، برترین اثر ادبی زنانه در جهان عرب سال ۱۹۹۶ را از آن خود کرده است. این رمان تاکنون به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، چینی و کردی ترجمه و منتشر شده است و دانشگاه‌های سوربن پاریس، لیون، مریلند واشنگتن، امان، الجزیره و سن‌ژوزف بیروت و دانشگاه‌های آمریکایی بیروت و قاهره و نیز دوره‌ی آموزشی متوسطه در لبنان، این رمان را جزء مواد درسی خود قرار داده‌اند. منتقدان این رمان را برترین رمان عرب دهه‌ی ۹۰ و یکی از بهترین رمان‌های عرب قرن بیستم دانسته‌اند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «... صدایم یاری‌ام نمی‌کند. فقط با حرکت سر جواب می‌دهم. بیرون می‌رود و لحظه‌ای بعد، با سینی مسی بزرگی که روی آن یک قوری و دو فنجان و یک شکرپاش و گلابدان و ظرف شیرینی گذاشته، بازمی‌گردد. در شهرهای دیگر، معمولاً قهوه را آماده در فنجان می‌آورند و کنارش هم قاشقی و حبه‌قندی، اما قسطنطنیه شهری است که از خلاصه کردن چیزها بدش می‌آید، شهری که همه‌چیز را تک و بی‌همتا می‌خواهد، همه‌ی لباس‌هایش را با هم می‌پوشد و هرچه می‌داند، به‌زبان می‌آورد. برای همین است که اندوه هم در این شهر، یک ضیافت است. کاغذهای پراکنده در برابرم را جمع‌وجور می‌کنم تا جایی برای فنجان قهوه باز کنم؛ انگار می‌خواهم برای تو جایی آماده کنم...»

این کتاب در قالب 400 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 9500 تومان از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانی www.afrazbook.com مراجعه کنند.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.