سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عارفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش بودجه‌های فرهنگی و قرآنی و کم رنگ شدن مساجد نگران کننده است

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه و امکاناتی که در اختیار مساجد قرار گرفته برای تکمیل فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی کافی نیست.

 فرج‌الله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: درجامعه اسلامی قرار گرفتن مساجد برای فعالیت فرهنگی اجتماعی اهمیت فراوانی دارد زیرا کمترین میزان انحراف از موازین اسلامی در این گونه فعالیت‌ها را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: اگرمساجد به عنوان محوریت فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی قرار گیرند، حضور امام جماعت ساز و کار صحیحی را برای نظارت بر فعالیت‌ها به  وجود می‌آورد.

عارفی اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی- اسلامی بر اساس موازین اسلامی تعریف می‌شود، مساجد اصلی‌ترین مرجع برای انطباق سبک زندگی ایرانی- اسلامی با موازین اسلام است.
وی اشاره کرد: دربرهه فعلی مساجد به طور شایسته حمایت نمی‌شوند و برای انجام بسیاری از فعالیت‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

بودجه و امکاناتی که در اختیار مساجد قرار گرفته برای تکمیل فعلیت فرهنگی اجتماعی مساجد کافی نیست.

عارفی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای تاثیرگزاری در حل مشکلات فرهنگی کشور باید دستگاه‌های فرهنگی شورا به حمایت از مساجد ملزوم کند.

وی افزود: متاسفانه دولت سهم فعلیت‌های قرآنی و فرهنگی را در لایحه بودجه سالجاری کاهش داده است، امیدواریم این نقیسه در لایحه بودجه سال آینده جبران شود.

عارفی، عدم فعالیت برخی از مساجد را نگران کننده دانست و گفت: علاوه بر بودجه و امکانات حضور کمرنگ مردم و جوانان در عدم فعلیت برخی از مساجد موثر است حضور مردم و جوانان درمساجد نباید تنها منحصر به هفته تکریم و غبار روبی و ماه مبارک رمضان شود.

وی خاطر‌نشان کرد: تکریم و غبار روبی مساجد بستری برای فرهنگسازی در حوزه ارتباط مردم و مسجد است. به عنوان مهمترین عنصر انتقال ارتباطات در جامعه و معرفی هرچه بیشترتکریم و غبار روبی مساجد نقش مهمی را بر عهده دارد هفته تکریم،‌ غبارروبی و ماه مبارک رمضان به حضور پر رنگ مردم در مساجد کمک می‌کند اما این حضور نباید منحصر به این ایام شود.

انتهای پیام/ 
 
 

برچسب ها: مسجد ، تکمیل ، فعالیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.