سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه افسردگی خود را کاهش دهیم

یک روانشناس گفت: انجام فعالیت‌های ورزشی، تغذیه مناسب و ارتباط با دوستانی که به سبک نگرش خوش بینانه دارند می‌تواند در کاهش افسردگی کمک کند.

 حسین‌ابراهیمی‌مقدم روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: افسردگی به دلایل متفاوتی بوجود می‌آید از جمله مشکلات هورمونی که منجر به بروز مشکلات افسردگی می‌شود.

وی اظهار داشت: مشکلاتی که ار اثر ناکامی‌های فرد اتفاق می‌افتد نرسیدن به اهداف در زندگی، نداشتن برنامه درست و برنامه‌ریزی نداشتن که ناکامی‌های بعدی را می‌تواند در پی داشته باشد از عوامل تشدید کننده‌‌ی افسردگی به شمار می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: از طرفی دیگر اگر فرد احساس کند که با تلاش‌هایی که می‌کند به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد و یا مدام خودش را با دیگران مورد مقایسه قرار دهد و این ذهنیت را داشته باشد که چرا دیگران زندگی و عملکرد بهتری دارند نیز  می‌تواند حالت‌های افسردگی را در وی افزایش دهد.

این روانشناس تصریح کرد: برای رفع این حالت‌ها می‌بایست دقیقا بر خلاف این موارد عمل کرد،
به عنوان مثال بدست آوردن یک نگرش خوش بینانه توجه کردن به توانمندیها به جای تمرکز به مشکلات، داشتن یک برنامه هدفمند در زندگی، انجام فعالیت‌های ورزشی، خواب و تغذیه مناسب می‌تواند در کاهش افسردگی مؤثر باشد.

ابراهیمی‌مقدم در پایان خاطر‌نشان کرد: ارتباط با دوستانی که سبک نگرش خوش بینانه دارند و فعالیت‌های معطوف به هدف در کنار روش‌های خود بینانه دارند و فعالیت‌هایی معطوف به هدف در کنار روش‌های خود تقویتی یعنی به ازای کارهای مثبت و عملکرد‌هایی که نشان می‌دهد خودش، به تشویق کردن خویش بپردازد و منتظر تقویت‌های بیرونی نماند در نتیجه همه موارد فوق می‌تواند منجر به برطرف شدن حالت‌های افسردگی و افزایش میزان شاد‌کامی در افراد شود.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: افسردگی ، کاهش ، تغذیه ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.