سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی اعتیاد خبر داد

ایران حائز رتبه اول دانش اعتیاد و پیشگام سیاست گذاری‌های دانش اعتیاد در منطقه

علی فر‌هودیان گفت:کشورمان باید در راستای چشم انداز تولید علم حرف اول منطقه را بزند و خوشبختانه توانسته‌ایم در حوزه تولید دانش اعتیاد در منطقه اول باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،علی فر‌هودیان دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره بزرگ‌ترین کنگره اعتیاد در کل منطقه خاورمیانه و اکو است و ۱۹ لغایت ۲۱ شهریور ماه در سالن همایش رازی برگزار خواهد شد. 
 
وی گفت: حوزه اعتیاد حوزه پیچیده‌ای است و در پیشگیری از آن با در نظر داشتن جنبه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید در این حوزه با توجه به جنبه های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز باید به ابعاد این‌ها توجه ویژه‌ای کرد و در این راستا اطلاع رسانی صحیح حائز اهمیت است و در این عرصه باید نگاه علمی و کاربردی را لحاظ کرد. 
 
سرپرست مرکز سوء مصرف و وابستگی مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تمرکز اصلی هشتمین و بزرگ‌ترین کنگره منطقه را حوزه پیشگیری دانست و افزود: حل معضل اعتیاد نیاز مدیریت در سطوح کلان است که در این کنگره ضمن معرفی دانش   روز، به ۳۰۰ سخنرانی پژوهشهای انجام شده کشور خواهیم پرداخت. 
 
وی گفت: هشتمین کنگره بین‌الملل دانش اعتیاد ضمن بررسی طیف گسترده‌ای از معضلات مشتمل بر ابعاد مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی، معنوی، جمعیت‌شناسی، قانونی... و غیره فرصتی فراهم کرده تا پژوهشگران و علاقه‌مندان عرصه‌های مختلف این حوزه از علم آخرین دست‌ آوردهای علمی پژوهشی خود را با یکدیگر در میان گذاشته و به بحث و تبادل نظر بپردازند. 
 
فرهودیان اذعان داشت: امروزه زنان بیش از ۹ درصد از جامعه معتادان را تشکیل می‌دهند و با توجه به این آمار رو به رشد نسبت به گذشته و همچنین نقش زنان در تعلیم و تربیت نسل آسیب اجتماعی در حوزه زنان، اعتیاد زنان و اعتیاد در کودک و نوجوانان به طور جدی و همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته است. 
 
وی از پنل تخصصی نقش زنان در اعتیاد کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: از حضور مشاوران ستادی و سایر مدیران اجرایی معاونت زنان ریاست جمهوری نیز دعوت به عمل آمده است تا در عرصه پیشگیری و روشهای درمانی گامهای اساسی برداشته شود. 

 ورود مددکاری و پرستاری در درمان و باز توانی اعتیاد 
علی فرهودیان سرپرست، مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی مواد گفت: با تعامل انجمن پرستاری، مددکاری و جامعه‌شناسی شاهد ورود مددکاری و پرستاری در درمان و باز توانی اعتیاد خواهیم بود که این مهم به ارتقای علمی این گروه‌ها نیز می‌انجامد. 
 
وی با توجه به تاثیرگذاری فعالیت‌های پیشگیرانه در سنین کودکی و نوجوانی و همچنین گستردگی دانش آموزان، به تاثیر گذاری نقش آموزش و پرورش پرداخت و افزود: انتظار می‌رود تا زمان باقی مانده تا برگزاری کنگره شاهد تعامل هرچه بیشتر آموزش و پرورش باشیم. 
 
گفتنی است، این کنگره از ۱۸ امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان و یک امتیاز مدون در کنار امتیاز مداوم و به منظور بهره گیری شرکت کنندگان همراه خواهد بود. 


 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.