سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعادت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"داعش" در مرزهای آذربایجان غربی نیست/ ثبات امنیتی در مرزها

استاندار آذربایجان غربی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر حضور گروهک تروریستی داعش در مرز این استان گفت: این گروهک هیچ حضوری در مرز آذربایجان غربی ندارد.

قربانعلی سعادت در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به وضعیت امنیتی استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: بحمدالله وضعیت امنیتی استان باثبات است.

وی افزود: اتفاقاتی که در تهران می‌افتد شاید در استان آذربایجان غربی هم نیفتد.
 
استاندار آذربایجان غربی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر حضور گروهک تروریستی داعش در مرز این استان گفت: این گروهک هیچ حضوری در مرز آذربایجان غربی ندارد.
 
وی با بیان این که گروهک تروریستی داعش کیلومترها با مرز استان آذربایجان غربی فاصله دارد، گفت: این گروهک حتی در مرز کردستان هم حضور ندارد.
 
سعادت اظهار داشت: اخیرا 27 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از مرز آذربایجان غربی وارد کشور شد که خیلی‌ها تصور می‌کردند به خاطر درگیری با داعش بوده است در حالی که چنین چیزی نیست.
 
وی در پایان گفت: به خاطر همجواری استان آذربایجان غربی با ترکیه و اقلیم کردستان عراق بعضا قاچاق مشروبات الکلی و اسلحه شکاری مشکل آفرین است در غیر این صورت هیچ مشکلی نداریم.

اضافه می‌شود، استان آذربايجان غربي از طرف شمال و شمال شرق با جمهوري آذربايجان و ارمنستان، از غرب با كشورهاي تركيه و عراق، از جنوب با استان كردستان و از شرق با استان آذربايجان شرقي و زنجان همسايه است.

بر اساس آخرين آمار تقسيمات كشوري اين استان داراي 12 شهرستان، 28بخش، 14 شهر، 103 دهستان و 3227 آبادي داراي سكنه مي‌باشد و مركز آن شهر تاريخي اروميه است. شهرستان‌های این استان شامل ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، خوی، سردشت، سلماس، ماکو، مهاباد، میاندوآب، نقده، چالدران و شاهین‌دژ است.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.