سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/برای نخستین بار در کشور؛

تولید سرکه لیمو شیرین در فارس

سرکه لیموشیرین برای نخستین بار در کشور در جهرم فارس تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: کارشناس صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی جهرم برای نخستین بار در کشور سرکه لیموشیرین تولید کرد و به ثبت رساند که در حال حاضر به مرحله تولید صنعتی نیز رسیده است.

جلال بهجو ادامه داد: از 6 هزار تن این محصول می توان حدود 72 میلیون لیتر (72 هزار تن) سرکه تولید کرد.

وی بیان کرد: جهرم با تولید بیش از 700 هزار تن محصول مرکبات مهمترین قطب تولید مرکبات در کشور است که در این میان لیموشیرین با سطح کشت حدود 11 هزار هکتار و تولید 300 هزار تن محصول در سال، رقم غالب مرکبات در این شهرستان می‌باشد و مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم، رعایت اصول صحیح بهزراعی، بهداشت باغ‌ها، انتخاب ارقام مناسب و کشت صحیح، عملکرد و تولید محصول مرکبات به‌خصوص لیموشیرین در این شهرستان به شدت افزایش یافته است.

متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح به بیش از 50 تن در هکتار است .

وی با بیان اینکه به طور متوسط 20 تا 30 درصد محصول لیموشیرین تولیدی، تبدیل به ضایعات می شود و مقدار کل این ضایعات در شهرستان جهرم به حدود 60 هزار تن می رسد ادامه داد: تولید سرکه و الکل صنعتی از آب لیموشیرین می تواند راهکار مهم و کاربردی جهت تبدیل ضایعات این محصول به محصولی با ارزش باشد.

انتهای پیام/ش/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.