سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی

انهدام 32 میلیارد ریال کالا در پنج ماهه نخست 93 / مهمترین پرونده سال محموله 24 میلیارد تومانی طلا بود

محمدی گفت: گاهی اوقات کالاهای غیراستاندارد و غیربهداشتی و غیرمشروع به ما می‌رسد که توسط سازمان انهدام می‌شود و تاکنون بالغ بر 32 میلیارد ریال کالا انهدام کرده‌‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اردشیرمحمدی با بیان اینکه ما حافظ اموال دولت و مردم هستیم اظهار داشت: در پنج ماهه امسال 96 میلیارد تومان اموال تعیین تکلیف کرده و به فروش رساندیم.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: از این میزان 73 میلیارد تومان اموال منقول و 23 میلیارد تومان اموال غیرمنقول بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه اولویت اول ما مدیریت اموال متروکه در گمرک و اعاده کالا است گفت: در پنج ماهه امسال از 700 میلیارد تومان کالای متروکه‌ای که به ما اعلام شد 650 میلیارد تومان بر اساس تقاضا به گمرک اعاده شد.
 
وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعاده کالا نسبت به سال گذشته رشد 400 درصدی داشته است.
 
به گفته وی اکثر این کالاها مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای بوده است که اگر سازمان به فروش می‌رساند قطعاً تولید کننده متضرر می‌شد.
 
وی در ادامه به انهدام کالا اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات کالاهای غیراستاندارد و غیربهداشتی و غیرمشروع به ما می‌رسد که توسط سازمان انهدام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 32 میلیارد ریال کالا انهدام کرده‌‌ایم.
 
وی در خصوص وثایقی که به ضبط دولت اعالام می‌شود گفت: باید این وثایق تعیین تکلیف شود که به همین منطور در پنچ ماهه امسال نزدیکه به 80 درصد وثیقیه‌ها را به خود وثیقه‌گذاران با تسهیلات ویژه (سه سال تقسیط) مسالحه کردیم.
 
محمدی با بیان اینکه با سامانه گمرک در بحث قاچاق کالا متصل شدیم افزود: سازمان موفق شد مزایده الکترونیک در بخش اموال منقول را به حیطه اجرا بگذارد و در بخش اموال غیرمنقول امیدواریم تا سه ماه آینده به اجرا در بیاید.
 
وی در ادامه به مهم‌‌ترین پرونده در سال جاری اشاره کرد و افزود: مهمترین پرونده ما در سال جاری پرونده محموله 24 میلیارد تومانی طلا بود که بالغ بر 16 میلیارد تومان از این محموله از طریق مزایده امسال فروخته شد.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: پرونده ، انهدام ، اموال ، دارایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.