محمدی در نشست خبری:

98 خودروی بالای 2500 سی‌سی تحویل سازمان شد/ فروش 50 کیلو طلا از طریق بورس

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تاکنون حدود 98 دستگاه خودرو بالای 2500 سی سی تحویل سازمان شده است که به شرط خروج از کشور تصمیم به مزایده داریم.

تلفنی** ارزش‌گذاری اموال امیرمنصور آریا/ 98 خودروی بالای 2500 سی سی تحویل سازمان شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اردشیر محمدی امروز در نشست خبری در محل وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: از ابتدای سال 220 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول تعیین تکلیف شد که از این میزان سهم اموال غیرمنقول 55 میلیارد تومان و سهم اموال منقول 165 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: همچنین در حوزه اموال منقول 50 میلیارد تومان اموال منقول متروکه و 115 میلیارد تومان هم قاچاق بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا پایان سال عدد فروش از 300 میلیارد تومان نیز بگذرد، گفت: 40 اقدام راهبردی سازمان ترسیم شده که شامل رضایت مشتری، توسعه خدمات الکترونیک، کاهش بروکراسی، انضباط مالی در بحث منقول و غیرمنقول می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مزایده الکترونیک در بخش غیرمنقول روند آزمایشی خود را طی می‌کند که با این اتفاق فرآیندهای سازمان به صورت شفاف و روشن انجام می‌شود و امیدواریم این طرح سال آینده انجام شود.

محمدی در خصوص ورود طلا به بورس کالا اظهار داشت: برای یک محموله طلا در بورس کالا اقدام کرده‌ایم که در واقع 50 کیلوگرم طلا به صورت شمش و سکه به ارزش 5 میلیارد تومان در اسفندماه از طریق بورس اقدام خواهد شد که در صورت استفاده مناسب از این ظرفیت اقلام دیگری که قابلیت ارائه در بورس را داشته باشند نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص خودروهای بالای 2500 سی سی با بیان اینکه سازمان مکلف شد این خودروها را به فروش نرساند، گفت: حدود 98 دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی تحویل شده است که تصمیم داریم به شرط خروج از کشور به مزایده بگذاریم.

وی با بیان اینکه 115 میلیارد کالای قاچاق قطعیت یافته داریم، افزود: پوشاک، طلا، وسایل ارتباطی، کالاهای سریع‌الفساد از جمله این کالاها هستند.

به گفته محمدی؛ در حوزه قاچاق طلا نسبت به سال گذشته دو برابر فروش داشتیم که تا پایان سال مزایده انجام می‌شود و تاکنون 214 میلیارد ریال طلا فروخته شده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص اموال امیرمنصور آریا تصریح کرد: اخیرا اسناد این اموال به دست ما رسیده که به زودی در مزایده‌ای در روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ارزش گذاری کالا در حال انجام است، گفت: 21 بهمن تا 4 اسفند ماه مشتریان می‌توانند مراجعه و در مزایده شرکت کنند و 6 اسفند پاکت‌های پیشنهادی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان مزایده 189 میلیارد تومان است که 28 باب ملک، ‌11 باب تجاری و مابقی مسکونی است.

محمدی همچنین با بیان اینکه وظیفه تحویل کالاهایی که به دلیل قاچاق توقیف می‌شد بر عهده سازمان است، گفت: اما به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌‌ها و نیروی انسانی توافق کردیم تا زمان تأمین این امکانات گمرک همچون گذشته وظیفه تحویل کالاها را داشته باشد البته در لایحه بودجه 94 عددی برای سازمان جهت تأمین این زیرساخت‌ها دیده شده است.

محمدی اظهار داشت: بالغ بر 900 میلیارد تومان کالای متروکه از گمرک به سازمان ارجاع شده که به دلیل تقاضای گمرک مبنی بر اعاده کالا به خود گمرک، بیش از 860 میلیارد تومان کالا به گمرک اعاده کردیم که اکثر آنها کالاهای مربوط به خط تولید، واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین در خصوص اموال بابک زنجانی گفت: اموال بابک زنجانی تاکنون برای تعیین تکلیف به ما اعلام نشده است.

همچنین به گفته محمدی؛ این سازمان آمادگی دارد نسبت به اموال مازاد دستگاه‌های دولتی اقدام کند که البته نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اموال ، مزایده ، خودرو ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار