سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح همزمان هزار و 100 هکتاری طرح آبیاری تحت فشار و یکصد طرح کشاورزی استان تهران

افتتاح همزمان هزار و صد هکتار طرح آبیاری تحت فشار و یکصد طرح کشاورزی استان تهران با حضور وزیر جهاد کشاوریز و نائب رییس مجلس شورای اسلامی در شهرری کلید خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افتتاح همزمان هزار و صد هکتار آبیاری تحت فشار و یکصد طرح بخش کشاورزی استان تهران با حضور وزیر جهاد کشاورزی نائب رییس مجلس شورای اسلامی استاندار تهران و جمعی از مسئولین در منطقه وجین و شهرری به بهره‌برداری رسید.
 
این طرح که در حال حاضر 300 هکتار آن با حضور وزیر افتتاح شد قرار است تا پایان سال جاری مابقی آن نیز افتتاح شود که بیشتر شامل مزارع یونجه، گندم و ... است.
 
وزیر جهاد کشاورزی در جمع مسئولین و خبرنگاران همزمان با افتتاح پروژه آبیاری یکصد طرح بخش کشاورزی شهرری گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل قبولی که کشور در زمینه طراحی و تربیت نیروی انسانی بخش کشاورزی ایجاد شده دست اندرکاران بیش از گذشته به ارزش بخش کشاورزی و دامپروری پی برده‌اند.
 
محمود حجتی گفت: طی چند سال اخیر بحث آن جدی‌تر شده سبب گردید که مقدمات آن در مجلس برای بودجه 1000 میلیارد تومانی آن برای سال جاری فراهم شود و این اعتبار به بخش کشاورزی تخصیص یابد.
 
وی همچنین افزود: با پیگیری مقام معظم رهبری و همچنین رییس جمهور جهت طرح‌های آبیاری و همچنین طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری استان خوزستان  این طرح‌ها با جدیت بیشتری پیگیری و افتتاح شوند.
 
وی در ادامه افزود: سالانه 400 هزار هکتار به بهبود بهره‌وری در بخش کشاورزی کمک کنیم. 
 
 این دومین طرح آبیاری کشور است که با آبیاری 18 هکتاری ارازی و زمین‌های کشاورزی بخش کشاورزی را تقویت کنیم.
 
وزیر جهاد کشاروزی در ادامه گفت: آبیاری بخش کشاروزی که 18 هزار هکتار است سبب می‌شود بخش کشاورزی تقویت و توسعه پیدا کند.

* افتتاح پروژه آبیاری شهر ری

نائب الرئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌ آبیاری 1100 هکتاری استان تهران گفت: کشور ما متاسفانه در طول 20 سال حیات خود با کمبود آب رویرو شده و 50 متر از آبهای زیرزمینی طی این 20 سال گذشته افت داشته است و آب این چاهها از نظر کیفیت و شرب با مشکل روبرو شده‌اند.

وی در ادامه افزود: کمتر از نیم قرن 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی به زمین‌های بایر تبدیل شد و 1 سانتی متر از خاک این زمین‌های مرغوب یک میلیون سال زمان نیاز دارد تا به خاک تبدیل شود پس اگر می خواهیم منابع خاک حفظ شود استفاده از دانش و تکنولوژی در این زمینه الزامی است.

حسین ابوترابی فرد در ادامه گفت: متاسفانه میزان راندمان استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب در کل کشور 40 درصداست و این میزان در استان تهران 43 درصد است که امیدواریم دولت با برنامه‌هایی مثل آبیاری تحت فشار و قطره‌ای میزان بهره‌برداری و راندمان آب در بخش کشاورزی را در کل کشور افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاح ، آبیاری ، هکتار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.