سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی آخرین تیم باقیمانده از گروه ایران در جام جهانی 2014؛

بسکتبال اسپانیا به دنبال دومین قهرمانی جهان در خانه

تیم ملی بسکتبال اسپانیا اولین حریف ایران در جام 2014 است که به عنوان آخرین تیم از تیم های هم گروه ایران معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال اسپانیا اولین حریف ایران در جام جهانی 2014 است که در رده دوم رنکینگ جهانی جای دارد.

اسپانیا که در سال 2006 برای اولین بار به قهرمانی جهان رسید، چهار سال پیش در ترکیه با 5 برد و 4 باخت در رده ششم جام 2010 جای گرفت.

شروع دوران طلایی از سال  2006

اوج گرفتن بسکتبال اسپانیا از سال 2006 شروع شد که به قهرمانی جهان رسید. بعد از قهرمانی در ژاپن، دو قهرمانی پیاپی اروپا در سال های 2009 و 2011 به علاوه 2 حضور پیاپی در فینال المپیک 2008 و 2012، این کشور را به یکی از دو قدرت اول بسکتبال دنیا در یک دهه گذشته تبدیل کرده است.

اسپانیا حتی در زمان قهرمان نشدن یا مدال نگرفتن هم عملکردی قابل توجه در این 10 سال داشته است. قهرمانی یوروبسکت 2007 در حالی از دست این تیم رفت که روسیه با یک شوت در ثانیه های آخر برنده شد.

3 امتیازی ثانیه های آخر "میلوس تئودوسیچ" برد صربستان را در مرحله یک چهارم نهایی سال 2010 رقم زد.

سال گذشته هم در بازی های اروپایی با وجود غیبت بازیکنانی مثل پائو گسول، خوان کارلوس ناوارو، فلیپه ریس و سرج ایباکا و این حقیقت که اسپانیا به عنوان میزبان مسابقات جهانی نیازی به نتیجه مسابقات اروپایی نداشت، باز هم مدال برنز به این کشور رسید.

هدف اصلی: دومین قهرمانی بعد از 8 سال

8 سال بعد از قهرمانی جهان تنها هدف میزبان جام هفدهم، کسب دومین قهرمانی است.

اسپانیایی ها امتیازات ویژه ای هم برای رسیدن به این هدف دارند. بازی در خانه، بازگشت تمام ستاره ها، ثبات و تجربه ی بیشتر از امتیازات بارز تیم سوم سال 2013 اروپا است.

ناوارو، برادران گسول، خوزه کالدرون، فلیپه ریس، رودی فرناندز و سرجیو روئریگوئز همگی بازمانده های جام جهانی 2006 هستند.



این بازیکنان افتخارات زیادی را به بسکتبال اسپانیا داده اند اما اول شدن در میان 24 تیم حاضر در جام جهانی 2014 تمام این نفرات را به قهرمانان افسانه ای ملی تبدیل می کند.

انتخاب های اورنگا

خوان آنتونیو اورنگا سرمربی اسپانیا انتخاب های زیادی برای فرستادن به زمین دارد.

سال قبل در اروپا پیدا کردن دقایق کافی برای تمام گاردهای اسپانیا، یکی از چالش های اورنگا بود. امسال با حضور روبیو، رودریگوئز، کالدرون، لول، ناوارو و فرناندز که همگی آماده بازی هستند، پست های گارد اسپانیا را شلوغ تر هم کرده است.

فرناندز با دفاع قابل اعتماد خود گزینه اصلی تیم در دقایق حساس خواهد بود. روبیو به خوبی دفاع کرده و در انتقال ها با پاسکاری خود بی نظیر است و رودریگوئز استاد کار با توپ و کنترل بازی به شمار می رود.

کالدرون در دفاع قدرتمند و در حمله انفجاری است، در حالی که ناوارو یک گلزن قهار است.

سرجیو لول نیز بازیکنی نترس با قابلیت تمام کنندگی در دقایق حساس بازی است.

اما جایی که اسپانیا در مقابل تمام حریفان از جمله آمریکا حرف زیادی برای زدن دارد، در زیر حلقه است. برادران گسول و سرج ایباکا هر 3 در لیگ NBA هم بازیکنان قابل توجهی به شمار می روند.

نسل طلایی اسپانیا به احتمال زیاد تا جام جهانی بعدی (2019) دوام نمی آورد به همین دلیل هم حساسیت ویژه ای برای این نسل وجود دارد تا از این جام با قهرمانی بیرون بیاید.

ماموریت این نسل از ساعت 00:30 دقیقه بامداد یکشنبه (به وقت ایران) مقابل تیم ملی کشور ما آغاز می شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.