سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شمس فهمید نایب قهرمان شدن سخت‌تر از انجام حرکات موزون است!

سرپرست تیم فوتسال شهید منصوری گفت: سال‌هاست هر تیمی که برای انجام رقابتی به خارج از کشور می‌رود، قبل از نتیجه نگران انتقادات دردناک شمس است، حالا وی می‌فهمد نایب قهرمانی آسیا کار هر کسی نیست.

اکبر تقوی سرپرست تیم فوتسال شهید منصوری قرچک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: نتیجه رقم خورده برای تیم دبیری و عدم حضورش در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا باعث تأسف است، زیرا خانواده دبیری برای پیشرفت فوتسال ایران زحمات زیادی کشیده‌اند و باید در پایان به نتایج زحماتشان می‌رسیدند. تیم‌داری در لیگ برتر با هزینه شخصی، هزینه برای حضوری مطلوب در رقابت‌ها و جذب بازیکن با قراردادهای منصفانه از فاکتورهایی است که باعث پویا شدن لیگ می‌شود به همین دلیل صمیمانه به مجموعه دبیری که به فکر پیشرفت فوتسال هستند خسته نباشید می‌گویم. همچنین از بازیکنان به خاطر تلاش‌شان تشکر می‌کنم و این باخت را به پای آنها نمی‌نویسم.

وی افزود: عدم نتیجه‌گیری برای تیمی که با هدف قهرمانی در هر رقابتی پا به میدان گذاشته سخت و تلخ است و صحبت‌ها و زخم‌زبان‌های پس از آن توسط افرادی که خود را کارشناس می‌دانند، تلخ‌تر است. اگر انتقادات پس از باخت یک تیم به مسائل فنی مربوط می‌شود حرفی نیست، اما داشتن مشکل شخصی با افراد و تلافی آن در بدترین زمان ممکن مردانگی نیست. سالهاست هر تیمی از ملی گرفته تا باشگاهی که برای انجام رقابتی عازم کشوری دیگری می‌شود قبل از شروع رقابت‌ها استرس صحبت‌های شمس در صورت عدم نتیجه‌گیری را دارد، زیرا این کار این مربی کنار گود ایستادن، دستور دادن، مسخره کردن و زیر سؤال بردن تیم‌ها و مربیان داخلی و خارجی است.

تقوی در ادامه بیان داشت: متعجبم که شمس چگونه به کارنامه خود بدترین نتیجه ایران در تاریخ باشگاه‌های آسیا را افزود. این در حالیست که با یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی از نظر حالی و هماهنگی همراه بوده است. در ضمن کسی در تیم نبوده که اطلاعات تاکتیکی تیم را در اختیار حریف قرار داد یا پس از پیروزی رقیب در سالن مسابقات خنده رضایت بخشی بزند و عنوان کند نایب قهرمانی آسیا با حضور در رده هشتم رقابت‌ها هیچ فرقی با هم ندارند. برخی مواقع افراد باید انسانیت خود را به رخ دیگران بکشند تا در نظر دیگران بزرگ شدند نه اینکه با یک باخت آن هم در فینال آبرو و زحمات مربی جوان یک باشگاه و تمام زحمات مجموعه مدیریت را زیر سوال برد. معتقدم این شکست برای شمس درس بزرگی خواهد برد تا از این پس منتظر ناکامی تیم‌ها برای زیر سوال بردن آنها نباشد و از غمی که به ناحق بر یک تیم تحمیل شده به رقص و آواز در نیاید.

سرپرست تیم منصوری گفت: از نتیجه به دست آمده دبیری به هیچ عنوان خوشحال نیستم زیرا ما باید با توجه به این ناکامی‌ها به جایگاه واقعی فوتسال اشراف پیدا کنیم و سیستمی را در پیش بگیریم که آسیایی‌ها رقیب خطرناکی برایمان نباشد، زیرا فوتسال ایران سطح جهانی دارد. تیم‌های آسیا نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و به ما رسیده‌اند اما تا فرصت باقی است و ایران را پشت سر نگذاشته‌اند باید به خود بیاییم و چاره‌ای بیندیشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این باخت تلخ درسی باشد برای شمس تا به روند چندین ساله است پایان دهد به دلیل عدم فعالیت در فوتسال زحمات دیگران را به سخره نگیرد شیوه غیر انسانی و غلطی است که هر جا منافعمان تأمین نشود تمام انسان‌های دور و نزدیک را به باد انتقاد بگیریم بدون اینکه متوجه زحماتشان باشیم. شمس حالا می‌فهمد نائب قهرمانی آسیا کار هر کسی نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.