سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت علوم نباید اسیر حاشیه شود / واردات مانع بزرگی در راه توسعه علمی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم نباید اسیر حاشیه شود، چرا که در این وزارتخانه افرادی بودند که در فتنه نقش داشتند که این امر با مشیت مقام معظم رهبری سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رشد پرشتاب علمی گفت: اگر قانونی وجود داشته باشد که مانع شتاب علمی کشور شود، مجلس برای رفع آن آمادگی کامل دارد، البته این چنین قوانین دست و پا گیر در کشور وجود ندارد و مجلس با همه وجود آماده است تا به رشد علمی کشور سرعت ببخشد.  
 
وی تصریح کرد: نگاه ویژه به بخش پژوهش، حمایت از نخبگان، تکریم اساتید بازنشسته و افزایش بودجه برای تحقیقات علمی از جمله اقدامات مجلس بوده است.  
 
سلیمی اظهار داشت: دانشگاه نباید باشگاه سیاسی شود و نباید با نگاه سیاسی به استاد و دانشجو نگاه کرد، چون در تولید علم مانع‌تراشی می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه در بحث افزایش تولیدات علمی باید بین دانشگاه و صنعت و کشاورزی اتصال برقرار کنیم، بیان داشت: کارخانجات بزرگ ما در پاره‌ای از موارد به سوی بیگانه دست دراز می‌کنند که این امر نیاز به بسترسازی دارد تا بتوان اعتماد آن‌ها را به سوی توانمندی‌های داخلی جلب کرد تا مانع از واردات بی‌رویه شوند، چرا که واردات مانع بزرگی بر سر توسعه علمی است و تکاپوی علم را کند می‌کند.  
 
نماینده مردم محلات و دلیجان اظهار داشت: وزارت علوم نباید اسیر حاشیه شود، چرا که در این وزارتخانه افرادی بودند که در فتنه نقش داشتند که این امر با مشیت مقام معظم رهبری سازگاری ندارد.  
 
سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس جمهوری انتظار داریم هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی خود برای وزارت علوم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.