آیت‌الله موحدی کرمانی در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین:

رکن اصلی تمامی تشکیلات دینی ولایت است/ تمام مشکلات جامعه با فرهنگ اسلامی حل می‌شود

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: رکن اصلی در تمام تشکیلات دینی باید ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در یازدهمین مجمع سراسری جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر تشکل‌های دینی در جامعه اظهار داشت: رکن اصلی در تمام تشکیلات دینی باید ولایت باشد.  
 
وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و همه باید در این راستا تلاش کنند.  
 
آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید پاسخگو باشند که با این همه نهاد فرهنگی تاکنون چه اقداماتی را انجام داده‌اند و همه از بدحجابی، کم کاری در ادارات و زیرمیزی برخی مسئولان شکوه دارند، چه شد کار فرهنگی و چقدر در این زمینه موفق شده‌ایم؟  
 
خطیب نمازجمعه تهران بیان داشت: تمام مشکلات جامعه با فرهنگ اسلامی حل می‌شود و حل تمام مشکلات اقتصادی فرهنگی است، چرا که فرهنگی که سالم باشد اقتصاد هم مقاومتی خواهد بود.  
 
قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اصل مدیریت جهادی گفت: در این مدیریت یعنی اینکه به دستورات دقیق اسلام برای حل مشکلات توجه ویژه داشته باشیم و اقتصاد اسلامی را با عزم ملی و مدیریت جهادی و با تکیه به دستورات اسلام می‌توان عملی ساخت.  
 
وی گفت: باید درآمد‌ها از سوی دولت به شکلی عادلانه برنامه ریزی شود و نه اینکه یک عده معدود جیب‌هایشان پر شود و آن گروه عظیم ناله‌هاشان بلند شود.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد جامعه اسلامی مهندسین گفت: با خدمات ۲۲ ساله شما باید بهشت را تضمین کرد اما شرطش این است که خدای ناکرده برای اهداف مالی که بسیار مضر است کسی وارد این تشکل نشود، چرا که چنین اهدافی انسان را به زیر صفر می‌کشاند و موجب آسیب رساندن به اخلاص می‌شود و حتی در قیامت به وی مشرک می‌گویند. 

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر ضرورت وجود تشکل‌ها در جامعه گفت: در صورت وجود تشکل نیازی به استدلال نیست، اگر انسان پایبند به یک هدف و مکتب باشد، باید اقدام به ایجاد تشکل کند و مردم انقلابی ایران برای کسب توفیقات چشمگیر در زمینه‌های مختلف اقدام به تاسیس و ایجاد تشکل‌های متعدد کنند.  
 
قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تمام تشکل‌ها باید در خدمت نظام باشند گفت: جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تشکل‌هایی که در این مسیر گام بر می‌دارد مشغول فعالیت است و در جامعه‌ای که روحیه و استعدادهای فراوانی را در اختیار دارد باید زمینه تجمیع آن‌ها برای شناسایی استعداد‌ها و شکوفا شدن آن‌ها به وجود آید.  
 
وی ادامه داد: می‌توان به این حرکت توفنده انقلاب امیدوار بود و اگر خدای ناکرده از این تشکیلات غفلت شود و سازماندهی شکل نگیرد و ارتباطات برقرار نشود و استعداد‌ها شناخته و شکوفایی نشود، از آن طرف افرادی که نیات پلیدی دارند، اقدام به ایجاد تشکیلاتی منسجم می‌کنند و خوف موفقیت آن‌ها وجود دارد.  
 
آیت الله موحدی کرمانی به اهمیت تشکیلات دینی اسلامی در آیات مختلف قرآنی اشاره و تصریح کرد: اگر هدف مشخص باشد دشمنان زیادی وجود خواهند داشت که به اشکال مختلف قصد جلوگیری در رسیدن به اهداف را دارند، لذا مشکلات نباید شما را به زانو درآورد و باید با عزم و اراده‌ای قوی تمامی موانع و مشکلات را با در پیش گرفتن صبر به صورت جمعی درهم نوردید.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر تشکیلاتی یک مسئولیتی را باید عهده دار باشد و گوشه‌ای از حرکت انقلابی را شامل شود و البته برای حفظ آن کارهای سیاسی اجتماعی، اقتصادی و خدماتی کرد که برای ابقای انقلاب نیازمند به بینشی عمیق در زمینه‌های مختلف هستیم که به یکدیگر مرتبط باشند.  
 
خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: کمیته‌های مختلف در یک تشکل باید با انسجام با یکدیگر مرتبط باشند تا بتوانند در حل مشکلات موفق باشند و کسی که خود را از یک مجتمع عظیم جدا کند، منافق و بی‌خبر است.  
 
وی به برنامه‌های اقتصادی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های اقتصادی هم نقش ارتباط جمعی را دارد و در صورت عدم دقت در پیاده سازی این برنامه‌ها همچون حکمی است که خون به خوبی به تمام بدن نرسد و سلامت انسان را به خطر بیندازد، لذا همه باید با تعالیم اسلامی مبارزه با دشمن، به سمت و سوی یک هدف برویم.  
 
آیت الله موحدی کرمانی اجتماع، تقوا، برقراری ارتباط و صبر را ۴ رکن مهم در تشکل‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تشکل برای خدمت است و نیروهای جمع شده موفق‌تر از تک تک افراد می‌توانند به اهداف والا برسند.  
 
وی درباره جنایات اخیر گروهک تروریستی داعش گفت: آنها‌ گاه گاه به یکدیگر هم حمله می‌کردند و اقدام به کشتار هم، از این مسئله می‌توان دریافت که این دل‌ها قابل تجمیع نیست.  
 
آیت الله موحدی کرمانی درباره مضرات غیبت در میان مردم گفت: این عمل در قرآن به خوردن گوشت برادر مرده تشبیه شده که نباید از سوی هیچ فرد مسلمانی این مسئله انجام شود، اما گاهی اوقات انجام غیبت در راستای افشای هویت و ماهیت افراد مشکلی ندارد که در این زمینه می‌توان به صحبت‌هایی که امام خمینی (ره) درباره هویت شاه به زبان می‌آوردند اشاره داشت.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جامعه ، روحانیت ، مبارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار