سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلیمن محی الدین بهرام محمدیان اعلام کرد

تولید محتوا برای پایه های اول تا سوم ابتدایی / تألیف 11 عنوان کتاب در پایه هشتم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌امسال 11عنوان کتاب پایه هشتم و چهار عنوان کتاب برای پایه چهارم تألیف کرده‌ایم.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلیمن محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از سی و یکمین دوره اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: در ادبیات آموزش و پرورش برخی از واژه‌ها ذکر شده است که بخشی از آن‌ها هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این که سند تحول بنیادین به دستیابی به حیات طیبه به عنوان هدف واقعی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرده است افزود: در گام نخست می‌بایست زوایای مختلف و مراحل تکمیلی حیات طیبه را برای خود روشن کنیم همچنین نکته دیگر در سند تحول بنیادین رویکرد دستیابی به شکوفایی فطرت است.

حجت الاسلام و المسلیمن محمدیان با اشاره به پنج عنصری که در فرآیند تعلیم و تربیت در سند تحول آمده است گفت: تعقل،تفکر، ایمان و علم و اخلاق پنج عنصری است که ذهن را‌ آ‌ماده و دل را آرام می‌کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه درسی ملی باید شاهد تنوع محیط یاددهی و یادگیری، تنوع رسانه‌های آموزشی، نگاه جدید به معلم و نگاه اسوه‌ای به معلم باشیم. و برای دستیابی به این موارد نیاز به نقشه راه داریم تا مسیر را برای ما طراحی کند.

حجت الاسلام و المسلیمن محمدیان اظهار داشت: برای برخی از اجزای تحول نقشه راه پیش بینی شده است و در برنامه درسی ملی برای پایه‌های اول تا سوم ابتدایی بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تولید محتوا کرده‌ایم و امسال برای پایه‌های چهارم تا هشتم تولید محتوا می‌کنیم.

وی با اشاره به این که کتاب تنها رسانه‌ آموزشی نیست افزود:‌ در کنار کتاب به بسته‌های آموزشی دیگری که شامل فیلم‌ آموزشی چند رسانه‌ای ها و محتوای الکترونیکی هستند توجه داریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای پایه چهارم و هشتم کتاب‌هایی را تألیف کردیم به این ترتیب که  11 عنوان کتاب در پایه هشتم و چهار عنوان در پایه چهارم جدید هستند که در سال قبل نیز کتاب‌های عربی ، زبان،  کار و فناوری و آداب و مهارت زندگی جدید بود و کتاب‌های درسی از 15شهریور ماه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ریزی ، کتاب ، درسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.