به نقل از
حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ امین عارف نیا با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان جهانی جهانگردی 1 میلیارد و 188 میلیون نفر گردشگر در سال 2013 جابجا شده اند گفت: سهم ایران از این میزان گردشگر بسیار ناچیز است و با توجه به قابلیت های گردشگری در سرزمینی با بیش از 31 هزار آثار و جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست 10 کشور برتر جهان از این لحاظ باید در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات بسیار وسیع تر کار کرد.
عارف نیا با اشاره به اینکه کشور ترکیه درآمدی معادل 32 میلیارد دلار در سال 2013 از جذب گردشگر کسب کرده است افزود: ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایین تری از لحاظ جاذبه های متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد با این حال موفقیت این کشور در جذب گردشگر به خاطر تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب بازریابی و بازر سازی بوده است .
وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در حوزه تبلیغات و گردشگری کشور بوجود آمده است و شاهد حضور بیش از 130 گروه شبکه های مختلف تلویزیونی، روزنامه ای و مستند ساز معتبر بین المللی به منظور تهیه گزارش از وضعیت گردشگری ایران بوده ایم که با تهیه گزارش های خبری و مستند، تصویری مطلوب، امن و آرام از جلوه های تاریخی و تمدنی کشور ارائه کرئه اند.
وی تاکید کرد: ما با تاکید بر استمرار این روند و با استفاده از ظرفیت رسانه های بین المللی باید تلاش کنیم در جذب گردشگران خارجی گام های جدی برداریم .