عضو کمیسیون عمران مجلس:

صنایع دریایی نیازمند حمایت مسئولین است

آرامی گفت: در زمینه گردشگری دریایی توانایی‌هایی بسیار بالایی داریم که می‌توانیم از جاذبه‌های گردشگری جزایرمان برای جذب توریست بهترین استفاده را ببریم.

منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره میزان بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع دریایی در کشور گفت: کشور ما یک کشور دریایی با مزیت‌های بسیار بالا در زمینه‌های مختلف است اما در حال حاضر آنچنان که لازم بود از این ظرفیت‌ها به نفع خودمان استفاده نکردیم چون بخشی از تجارت، گردشگری، نفت و گاز ما از طریق دریا صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما صنایع بزرگی مثل شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس، خرمشهر و شرکت صدرا داریم که تولیدات صنعتی دریایی را انجام می‌دهند.

آرامی افزود: با توجه به مزایای صنایع دریایی حمایت‌های لازم از این بخش نمی‌شود به همین دلیل نقش بزرگی در اقتصاد ملی ما ندارند، البته بحث‌‌ها و برنامه‌هایی در زمینه صنایع دریایی به‌ویژه گردشگری دریایی شده ولی کافی نیست زیرا ما برای پیشرفت در این زمینه نیاز به حمایت بیشتر مسئولین داریم.

آرامی ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی ظرفیت‌های بسیاری بالایی داریم که می‌توان از آن بهترین بهره‌مندی‌ها را کرد که اگر حمایت‌ها صورت بگیرد ما حرف بسیاری برای گفتن داریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: الان جزایری در خلیج فارس وجود دارد که دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار بالایی است که می‌توان از آن برای توسعه گردشگری دریایی استفاده کرد.
 
آرامی درباره استفاده از تولیدات داخلی در صنایع دریایی گفت: بسیاری از شرکت‌های ما داخلی هستند که عمدتاً نیروی کار، طراحی‌ها، ساخت ما داخلی هستند ولی برخی از مواد اولیه و تجهیزات و قطعات را خارج وارد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار