سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیل‌نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تهاتر گازی راهی برای تامین نیاز آب شرب کشور است

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: ایران از لحاظ منابع گازی مقام بالایی دارد و می‌توان با استفاده از تهاتر گازی نیاز آب شرب کشور را تامین کرد.

"صمد اسماعیل‌نیا" نماینده بروسکن و خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود مشکلات پیش آمده در زمینه تامین آب مورد نیاز کشور اظهار داشت: حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به همراه معاونان خود روز گذشته (سه شنبه 28) در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تذکراتی را بر این اساس دریافت کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه افزود: به منظور رفع مشکلات پیش آمده در تامین آب کشور قرار شد کمیته‌ای برای بررسی مشکلات در استان‌ها و همچنین در عرصه کشاورزی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون وزیر نیرو موظف شد تا برنامه‌هایی را به منظور حل این مشکل ارائه کند، تصریح کرد: مجلس نیز با تأمین منابع مالی طرح‌های پیشنهادی وزیر نیرو را حمایت خواهد کرد.
 
اسماعیل‌نیا با تاکید براینکه در دنیا تنها 2 درصد آب شیرین وجود دارد و باید تمهیداتی برای تأمین آب مورد نیاز کشور اندیشیده شود، گفت: از سال 84 در مجلس به دنبال تهاتر آب با گاز بوده‌ایم زیرا ایران از لحاظ منابع گازی مقام بالایی دارد و می‌توان از گاز برای تامین آب شرب استفاده کرد.  

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: البته می‌توان با افزایش راندمان آبیاری، روش صحیح مصرف آبیاری در حوزه کشاورزی و همچنین بحث‌ آب شیرین‌کن‌ها تا جایی که صرفه اقتصادی داشته باشد، مشکلات پیش آمده در عرصه تامین آب را برطرف ساخت.
 
انتهای پیام/
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.