سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهار ماهه نخست امسال 15 نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند

طبق آمار مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان هرمزگان در 4 ماه اول امسال 15 نفر در این استان غرق شده اند که 13 نفر انها مرد و دو نفر زن بوده اند.

حسینیان  رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از 27 مورد، تماس تلفنی با اورژانس 115 در خصوص غرق شدگی 56 درصد آن منجر به فوت گردید که 8 درصد آن کودکان زیر 5سال بودند و مابقی آن ها از مرگ نجات پیدا کردند. 

وی افزود: از نظر جنسیت فوتی ها 13 نفرشان مرد و 2 نفر زن بودند که 6 نفر آن ها در دریا ،4نفر در آب انبار،1 نفر در حوض آب ،1 نفر در چاه آب ، و 3 نفر در محل تجمع سیلاب غرق شده اند. 

میانگین سنی افراد غرق شده را 29  سال و بیشترین آمار غرق شدگی در دریا را، در سواحل قشم اعلام نمود. وی ضمناً متذکر شد با توجه به افزایش غرق شدگی افراد نسبت به سال گذشته لزوم آموزش کمک های اولیه در زمینه غرق شدگی ، افزایش آگاهی های مردم و نصب تابلو های هشدار در ساحل دریا ضروری به نظر می رسد. 

حسینیان مهمترین و تعیین کننده ترین عامل در افرادی که دچار غرق شدگی می شوند را نرسیدن اکسیژن به بافت ها و اعضایی  مهمی همچون مغز و قلب عنوان نمود، وی در ادامه توانایی افراد در انجام احیا را عامل موثری در نجات فرد غرق شده دانست وگفت: که با تنفس دهان به دهان یا دهان به بینی می توان در بیشتر موارد فرد غریق را از خطر مرگ نجات داد. 

وی همچنین افزود: افرادی که مهارت کافی در شنا واحیا داشته باشند می توانند در حین انتقال فرد غریق، از راه تنفس مصنوعی فرد را نجات دهند. 

وی خاطر نشان کرد: مردم در صورت وقوع چنین حوادثی با حفظ خونسردی، ضمن تماس با اورژانس 115 تا رسیدن آمبولانس عملیات احیا را در صورت داشتن مهارت لازم در مورد فرد غرق شده انجام دهند.و افزودند با توجه به کمبود شدید نیروهای اورژانس اطلاع رسانی در زمینه ی رشته ی فوریت های پزشکی ضروری می باشد. 



انتهای پیام/

برچسب ها: غرق شدگی ، دریا ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.