سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

15 کنگره تغذیه بالینی در کشورهای مختلف برگزار شده است

رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا گفت: تاکنون 15 کنگره تغذیه بالینی در کشورهای مختلف عضو برگزار شده و در آینده‌ای نزدیک درصدد برگزاری شانزدهمین کنگره در ژاپن هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، پروفسور سورینت سیلتارم ظهر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی و دومین سمپوزیوم بین‌المللی تغذیه آسیا که در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: موسسه پنسا ( انجمن تغذیه روده‌ای و وریدی آسیا ) در ارتباط با روش‌های تغذیه‌ای در تایلند فعالیت می‌کند و از جمله اهداف این انجمن تحقیقات در زمینه تغذیه در کشورهای آسیایی، انتقال تجربیات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و جمع‌آوری این اقدامات و توجه دادن پزشکان و افراد در راستای توجه به چاقی و عوارض آن است.

وی افزود: کشورهای عضو این انجمن 10 کشور؛ ژاپن، تایلند، تایوان، هند، مالزی، اندونزی، کره، فیلیپین هستند که متأسفانه ایران جزو این کشورها نبوده و خوشحال می‌شویم تا ایران نیز به این انجمن ملحق شود.

سیلتارم تصریح کرد: پنسا تاکنون 15 کنگره در این زمینه در کشورهای مختلف عضو برگزار کرده و در آینده‌ای نزدیک درصدد برگزاری شانزدهمین کنگره در ژاپن هستیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های تغذیه‌ای بیمار در بیمارستان‌ها نیاز به برنامه‌های خاصی دارد، گفت: معمولا تغذیه بیماران در بیمارستان‌ها از طرق مختلف بینی، دهان، سیستم خونی و وریدی صورت می‌گیرد و در ارتباط با تغذیه بیماران نه تنها پزشکان بلکه داروسازان، پرستاران، متخصصان تغذیه نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا از آغاز به کار این انجمن در سال 95 میلادی در تایلند خبر داد و گفت: هم‌اکنون در جهان توجه به تغذیه و  پیشگیری از چاقی و عوارض بعدی آن که منجر به بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، مد نظر است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، تغذیه ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.