سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشته مدیریت مالی در چهار گرایش در مقطع دکتری راه اندازی می‌شود

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات از تأسیس رشته مدیریت مالی در چهار گرایش مقطع دکتری خبر داد و گفت: راه‌اندازی رشته‌های کارآفرینی، اقتصاد سلامت و مدیریت اجرایی و DBA (کاربرد تجارت) در مقطع دکتری در دست اقدام است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، هاشم نیکومرام رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی از تأسیس رشته مدیریت مالی در چهار گرایش در مقطع دکتری در این دانشکده خبر داد و افزود: دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی رشته‌های  کارآفرینی، اقتصاد سلامت و مدیریت اجرایی و DBA(مباحث کاربرد تجارت) در مقطع دکتری را در این دانشکده پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشکده مدیریت و اقتصاد در آینده نزدیک، برای راه اندازی رشته‌های مدیریت جهانگردی، کارآفرینی، بحران، مدیریت رسانه، حسابرسی، حسابداری  مدیریت، تجارت و حمل و نقل بین المللی و ریاضیات مالی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کند.

وی به چشم انداز دانشکده مدیریت و اقتصاد اشاره کرد و گفت: سرفصل‌های اصلی برنامه‌های آتی این دانشکده شامل ارتقاء مشارکت دانشجویی در تولید و ترویج علم، تقویت موقعیت آموزشی دانشکده، بهبود ارتباطات درون و برون دانشکده‌ای، توسعه کمی و کیفی محصولات دانشی دانشکده، استقرار نظام مدیریت عملکرد دانشکده و تنوع منابع درآمدی است.

نیکومرام از تشکیل شورای مشاوره در دانشکده مدیریت و اقتصاد برای ارائه راهبردهای مشورتی به ارگان‌های مرتبط با صنعت و تجارت خبر داد و اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای، فعالیتی نو در جامعه دانشگاهی کشور به حساب می‌آید و به صورت فرآیندی و دائمی و نه پروژه محور انجام می‌شود.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، به فعالیت‌های این دانشکده در زمینه تنوع‌سازی درآمدهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی به منظور کاهش اتکا به شهریه دانشجویان، اقدام به طراحی دوره‌های فوق برنامه آزاد و انعقاد قراردادهای آموزشی با شرکت‌های حوزه صنعت کرده است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای درآمدزایی دانشگاه افزود: امضای تفاهم‌نامه با سازمان بورس و اوراق بهادار، انجمن مهندسی مالی به منظور برگزاری دوره‌های DBAو MBA برای بازار سرمایه، از جمله برنامه‌های پژوهشی در دست انجام دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات است. 

نیکومرام بر اهمیت گسترش روابط بین المللی دانشکده مدیریت و اقتصاد با توجه به روند جهانی شدن تأکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشکده در نظر دارد با انجمن‌های وزارت علوم مانند مهندسی مالی، حسابداری مدیریت، بازاریابی، مدیریت استراتژیک و مدیریت فرهنگی همکاری‌های آموزشی و پژوهشی برقرار کند.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، سهم عمده تولید مقالات ISI را متعلق به این دانشکده دانست و تصریح کرد: هم اکنون در دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد، 9مجله فارسی و 2 مجله انگلیسی زبان منتشر می‌شود از این میان دو نشریه دارای رتبه علمی پژوهشی است.

نیکومرام بر ضرورت اقدام جدی در زمینه کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی تأکید کرد و اظهارداشت: تاکنون 6 طرح پژوهشی در دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات اجرایی و منجر به درآمدزایی شده و برنامه آینده پژوهی در دست اقدام است.  

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، از استقبال سازمان‌ها و صنایع برای امضاء تفاهم‌نامه با این دانشکده ابراز خرسندی کرد و گفت: این دانشکده با توجه به سوابق درخشان اعضای هیأت علمی و تنوع رشته‌ها، از لحاظ آموزشی و علمی جزء دانشکده‌های تراز اول در کشور محسوب می‌شود.   

وی ادامه داد: در میان رشته‌های دانشگاهی رشته مدیریت رسانه واحد علوم و تحقیقات در بین بهترین رشته‌های علمی کشور قرار گرفته است.

نیکومرام از تدوین 314 محور محتوا برای برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به تداخل این برنامه‌ها با برگزاری ترم تابستانی، اجرای این برنامه ها از مهرماه سال جاری در روزهای پنج شنبه و جمعه پیگیری می‌شود. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.