سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

گروه‌های سیاسی آرامش جامعه را حفظ کنند

امام جمعه همدان گفت: امروز سرنوشت عراق باید برای همه ما الگو شود و گروه‌های سیاسی با کوچکترین حرکتی به آرامش و رفاه جامعه آسیب نزنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با انتقاد شدید از برگزاری همایش اخیر اصولگرایان در همدان اظهار کرد: همایش اخیر اصولگرایان به سخنان اخیر رئیس جمهور برمی‌گردد که نباید این موضوع را تا این اندازه بزرگ کرد.
 
وی  با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیاز به آرامش دارد، افزود: امروز سرنوشت عراق باید برای همه ما الگو شود و با کوچکترین حرکتی آرامش و رفاه خود را از بین نبریم.
 
امام جمعه همدان بیان کرد: دین مبین اسلام به ما نشان داده که در برابر یک ناسزا نباید پاسخ آن را با ناسزا داد بلکه باید با سعه صدر و حفظ آبروی افراد پیش رفت و سبب نفاق در جامعه نشد.
 
وی این اقدامات را در شأن دو گروه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی ندانست و افزود: با چنین جلسات و سخنانی تنها خود را فریب می‌دهیم چرا که نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان نباید برای یکدیگر جبهه بگیرند.
 
محمدی با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد با آبروی یک مسلمان بازی کند، اظهار کرد: ما با تلاش‌های فراوان جامعه را به سمت آرامش سوق می‌دهیم اما برخی مجدد سبب نفاق در جامعه می‌شوند.
 
وی خطاب به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حاضر در استان تأکید کرد: اگر از این پس اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان بخواهند در استان مراسم این چنینی را برگزار کنند، با آنها برخورد می‌کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور خاطرنشان کرد: اسرای کشور در عراق رنج زیادی کشیدند که سالروز ورود آنها به کشور همواره در اذهان ملت ماندگار است.
 
وی به حساسیت کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر تیپ انصارالحسین (ع) همدان نیروهای خود را در مرز 180 کیلومتری مستقر کرده تا بتوانند از کیان خود دفاع و مرزبانی کنند.
 
محمدی خواستار سرکشی ائمه جمعه استان همدان از مرز و نیروهای مستقر در مرز کرد و افزود: این منطقه صعب العبور است که می‌طلبد با سرکشی به آنها بتوان ضمن دلجویی به آنها خدا قوت گفت.
 
وی با توجه به قرار گرفتن در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) ابراز کرد: شیعیان شاگردان امام جعفر صادق (ع) هستند و بر این اساس باید بر خود فرض بدانند از علوم این امام همام بهره‌مند شوند.
 
نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: شیعه باید آتشفشان علوم و معارف در دنیا باشد تا به لحاظ بیداری و آگاهی از مقتضیات زمان را به جهانیان گوشزد کند.
 
وی با بیان اینکه در جامعه کنونی علوم عقلی مورد غفلت واقع شده است، افزود: امروزه در دانشگاه به دانشجویان علوم زیادی آموزش داده می‌شود اما علوم عقلی مورد توجه انها قرار نگرفته است.
 
وی ابراز کرد:کسانی که از دولت انتقاد می‌کنند از خوبی‌های دولت نیز بگویند چرا که امروز شاهد اجرای طرح خوب نظام تحول سلامت در کشور هستیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.