سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی بر بازار این هفته؛

بازار این هفته هم با افت شاخص به پایان رسید

اوایل هفته شاخص کل بورس با حدود 215 واحد کاهش نسبت به هفته ی قبل به عدد 74 هزارو 398 واحد رسید.

محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران د رخصوص روند بازار این هفته بیان کرد:در اوایل هفته شاخص کل بورس با حدود 215 واحد کاهش نسبت به هفته ی قبل به عدد 74 هزارو 398 واحد رسید وارزش کل معاملات بورس حدود1 میلیارد و 70میلیون ریال رسید.

وی در خصوص ارزش معاملات این هفته گفت:ارزش معاملات مربوط به حق تقدم ایران خودرو به ارزش142 میلیارد ریال است و رمپنا به ارزش 70 میلیارد ریال اختصاص داشت.

گیوکی در خصوص نمادهای مثبت و منفی این هفته تصریح کرد: نماد وپاسار با70 واحد و احابر با36 واحد بیشترین اثر منفی و رمپنا با 53 واحد بیشترین اثر مثبت ر ا بر روند معاملات امروز داشتند.

وی در خصوص حجم معاملات فرابورس افزود: بازار فرابورس هم ارزش معاملات به ارزش 410میلیارد ریال رسید که با افزایش 0.4درصدی واحدی به عدد 791 واحد رسید.

گیوکی در این خصوص اظهار کرد: نماد بمپنا و ذوب بیشترین اثر مثبت را بر روند معاملات این هفته داشتند.

معاون مالی واداری شرکک پارس نمودگر در خصوص گروه قندو شکر اظهار کرد:گروه قندو شکر با اینکه منفی بودند ولی شرکت قند لرستان با انتشار اطلاعیه ی افزایش سرمایه از مبلغ24 میلیارد ریال به مبلغ240میلیارد ریال معادل 900در صد از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی برای دومین بار متوالی شاخص مثبتی را تجربه کرد.

وی افزود:همچنین قند مرو دشت با افزایش سرمایه ی 420درصدی از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت ها ثبت شد . شاخص مثبتی را تجربه کرد.

گیوکی درباره ی بازار این هفته بیان کرد:در این هفته ما  فرازو نشیب بازار را شاهد بودیم که نمادهای خودرویی جز گروه هایی که بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

فعال بازار سرمایه افزود:گروه سیمانی هم انتظار می رودبا توجه به اختصاص بودجه به طرح های عمرانی طی سال جاری و نگاه ویژه ی دولت به ان صنعت سیمان نیز با چشم انداز مثبتی همراه بوده است.

وی در خصوص مهم ترین خبر این هفته تالار بورس گفت:از خبرهای مهم طی هفته به همایش سیاست های اقتصادی دولت جهت خروج از رکود با حضور رییس  جمهور در محل اجلاس سران اشاره کرد.

با این تفاسیر می توان اهم اخبار بازار را بدین صورت تشرح کرد:

محصولات شیمیایی نیمی در رنج مثبت ونیمی در رنج منفی بودند

رتاب تنها نماد مثبت گروه رایانه

و خاور نماد منفی گروه واسطه گری

گروه فراورده های منفی اکثرا در رنج منفی

گیوکی در این رابطه افزود:شاهد رشد نسبی تقاضا در دو صنعت دارو وساختمان هستیم.

وی در خصوص تاثیر نرخ حمل ونقل در تعدیلات بیان کرد: گویا خبرهایی از افزایش نرخ خدمات حمل ونقل ریلی و جاده ای به گوش می رسد که میتواند  منجر به تعدیل مثبت نمادهای توریل و هتوکا شود.

فعال بازار سرمایه افزود:گروه انبوه سازی از رنج منفی به در صد های منفی تغییر جهت داده اند که یکی از دلایل افزایش خرید تعدیلات  مسکن به مبلغ 60میلیلون تومان می باشد.

فعال بازار سرمایه در مورد شاخص امروز گفت: که در نهایت  شاخص کل با کاهش 92 واحدی در مقدار 74 هزارو 636 واحدی متوقف شد.

وی در پایان افزود: امروز بیشترین تاثیر منفی روی شاخص نمادهای و غدیر رمپنا و فولاد داشتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، کالا ، سازمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.