سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ به سؤالات بانوان در "مجله بارداری"

"مجله بارداری" عنوان برنامه ای از شبكه دو سیماست كه به مباحث و سؤالات بانوان در سنین مختلف پاسخ می دهد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو سیما، مریم آهنگری با اعلام این خبر گفت: این برنامه متشكل از بخش‌های مختلفی است كه در زمینه‌های مختلف و متنوع، پاسخگوی سؤالات و نیازهای بانوان كشورمان خواهد بود.

بخش‌های این برنامه بدین شرح هستند:

بخش «بلوغ» كه بخش دخترانه این برنامه است، به آمادگی‌های پیش از بلوغ و آشنایی خانواده ها با این دوران می پردازد كه این هفته میزبان خانم دكتر نسترن نمازی (متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی) خواهد بود تا پیرامون بهداشت پوست و علل جوش و آكنه در دوران بلوغ و راههای مقابله با آن صحبت كنند.

در بخش «مادرانه» خانم دكتر فیروزه روستا (مدرس ارشد آمادگی زایمان ) حضور دارند تا پیرامون دردهای مفصلی و عضلانی در دوره‌ها و هفته های مختلف بارداری صحبت كنند. در این بخش، علل به وقوع پیوستن این دردها برای مخاطبان بازگو خواهد شد.

بخش «پرونده» این هفته هم با موضوع معرفی بیمارستانهای دوستدار كودك و مادر با حضور لیلا علوی (كارشناس ارشد مامایی) خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: بخش «نسل پاك» هم با حضور حجت الاسلام آقاصمدی در هر قسمت قصد دارد به یكی از آداب و رسومی كه لازم است پدر و مادر بجای آورند تا یك نسل پاك داشته باشند، اشاره می كند. 

در بخش «پروانگی» هم خانم بارداری به نمایش درمی آید كه فرزند دومشان چهار ماه دیگر متولد می شود. خانم معصومه ورپشتی از تفاوت بارداری اولش با دوران بارداری برای بچه دوم سخن می گوید. همچنین در بخش «پدرانه» این هفته نیز به موضوع چگونه زیستن دختران در دنیای واقعی پرداخته می شود.

«مجله بارداری» كاری از گروه خانواده شبكه دو سیما با اجرای خانم رؤیا سادات حسینی و تهیه كنندگی مریم آهنگری، پنجشنبه 23 مرداد ساعت 11 صبح به روی آنتن شبكه دو می رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارداری ، شبکه ، دو ، سیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
Zahra
۱۵:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
سلام من درهفته 31 بارداری هستم وکمر درد دارم میشه راهنمایم کنید برای درمان
لیلا
۲۰:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
با سلام .ایا می توانیم از طریق آزمایش ادرار متوجه شویم که دوقلو باردار هستیم؟
fatemeh
۲۰:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
سلام من هشت ماه پیش رودهام انسداد پیدا کرد جراحی شدم مشکلم حل شد میخواستم بدونم اگه بخوام حامله بشم میتونم طبیعی زایمان کنم ممنو نمیشم اگه جواب منو بدید
فتحی
۱۱:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۳
من 31سالمه 4بال باردارشدم یک فرزند دارم دو سدق داشتم الان باردارم24هفته.رفتم سنو گفتن حجم مایع آمنیو تیک کمتر از حد نرمال است .چکار کنم که دوباره به حد نرمال برسد؟دراین باره بیشتر توضیح بدهید ممنون از برنامه خوبتون
فتحی
۱۱:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۳
درمورد کم شدن وزیاد شدن آمنیو تیک برامون توضیح ده هید تشکر
پدیده
۱۹:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۳
با سلام من تصمیم به بارداری دارم ولی یکم استرس دارم که میتونم چنین مسولیتی رو قبول کنم یا نه و دیگری اینکه من شهرستانم امکانش هست که موقع زایمان به بیمارستانهای تهران مراجعه کنم؟
الهه پرتواعلم
۲۳:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
سلام چگونه زایمانی طبیعی بی درد داشته باشم 21سالمه
fatemeh
۱۳:۱۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
سلام
خسته نباشید.
تو رو خدا جواب بدین
من متاسفانه تو استان سیستان وبلوچستان زندگی میکنم که دکتراش فقط بفکر پول هستن نه مریضشون
من سال گذشته حامله شدم ولی 5 ماهه سقط شد دوباره تیرماه حامله شدم باز شهریور سقط شد
توروخدا بگین چیکارکنم خیلی نگرانم.
تشکر
الهام
۱۱:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۳
تو رو قران کمکم کنيد سلام خسته نباشيد من 27سالمه پنج ساله ازدواج کردم از 13سالگي دچار بيماري ژنتيکي اف ام اف.تب مديترانه اي فاميلي.هستم قرص کلشيسين مصرف ميکنم الان 4ماهه اقدام به بارداري کردم البته بعد از سه سال جلوگيري طبيعي، اما نتيجه اي نگرفتم اين بيماري ناشناختس تو روقران کمکم کنيد ايا ميتونم بارداربشم بارداري ايا من مشکل نازايي دارم با چه دکتري درميان بگذارم دکتر زنان اين ببماري و نميشناسه کارم به طلاق داره ميکشه
مریم
۱۲:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
باسلام.مادران باردار چی بخورن که بچه شون باهوش,زیبا,آروم وخوش سر وزبون باشه؟مرسی