سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی تهران در افتتاح نمایشگاه عکس طهران قدیم :

لزوم ثبت و حفظ تاریخ پایتخت در مستندنگاری است

خسرو آبادی: هویت تاریخی تهران، در مسیر نوسازی بافت های فرسوده حفظ شود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس طهران قدیم در باغ موزه قصر گفت : لزوم ثبت و حفظ تاریخ تهران در مستندگاری است و مستندسازی باید در ابعاد مختلف به شکل تصویر، فیلم، نوشته و ثبت در زمینه های مختلف ایجاد شود.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران ادامه داد : با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی ایران ، برگزاری این گونه نمایشگاه ها ، حرکت بزرگی در حفظ و معرفی تاریخ پایتخت خواهد بود .

وی تاکید کرد :  گرچه خوشبختانه ما احساس خودباوری مذهبی، ملی و تمدنی داریم اما نیازمندیم برای جهش و حرکت در این مسیر گام های بعدی خود را با برگزاری نمایشگاه های میراثی و فرهنگی متعدد محکم تر برداریم.

خسروآبادی با اظهار آنکه: یکی از رسالت های سازمان میراث فرهنگی مستند سازی هویت شهری  است گفت : ثبت میراث فرهنگی و معنوی شهر  علاوه بر کالبد فیزیکی این آثار تاریخی، به روح آن نیز مرتبط است. متاسفانه برخی آداب و رسوم، ریشه ها و رفتارهای قومی مثبت به مرور در جامعه کمرنگ شده اند که با ثبت آنها بتوانیم دوباره به احیای آنها کمک کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با اظهار آنکه : بناهای واجد ارزش به عنوان میراث گرانبهایی از گذشتگان بوده و بخش هویتی، تاریخی جوامع بشری امروزی محسوب می شوند گفت : حفظ و احیای محلات تهران موجب ایجاد نشاط و سرزندگی در شهر و ایجاد توازن میان کالبد فضای بافت قدیم و جغرافیایی جدید در راستا و چارچوب توسعه مناطق و نواحی شهری متعادل و پایدار است .

این مقام مسئول گفت  : هویت تاریخی تهران،  در مسیر نوسازی بافت های فرسوده بایستی حفظ شود که خوشبختانه این موضوع امورز به یکی از دغدغه های اعضای شورای شهر تهران و مجموعه مدریت شهری و شهرداری تبدیل شده است.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی تهران پیش از برگزاری این جلسه گفت: منظر تاریخی هر شهر به عنوان سرمایه‌ای غیر قابل تجدید برای آن شهر به شمار می آید که باید با نگاهی جامع و اصولی حفظ شود چرا که تخریب نمادهای تاریخی به منزله تخریب هویت شهر، شهروندان و در نگاهی فراتر تخریب هویت ملی یک قوم یا کشور است .

در ادامه این مراسم که با حضور فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان میراث فرهنگی و جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج هتل ها موزه ها و کاخ موزه های استان تهران  برگزار گردید سعیدی مدیر باغ موزه قصر ضمن اعلام آمادگی برای گسترش تعاملات فرهنگی با سایر نهادهای همسو  گفت : باغ موزه قصر به عنوان یک فضای تاریخی و فرهنگی می توانند ارتباط بهتری در ذهن مخاطبان نمایشگاه های حوزه میراث فرهنگی ایجاد نماید، زیرا بازدید کننده به صورت ملموس بخشی از فضاها و معماری های دوره قاجار را مشاهده می نماید که این امر لذت بازدید را در بازدید کنندگان دو چندان خواهد نمود.

گفتنی است؛ در نمایشگاه طهران قدیم  50 عدد تابلو عکس منتخب از تهران قدیم با همکاری میراث فرهنگی تهران ، باغ موزه قصر و شهرداری منطقه 12 از تاریخ 20 لغایت 24 مرداد ماه در گالری باغ موزه قصر به نمایش عموم علاقه مندان گذاشه می شود و همشهریان می توانند از ساعت 9 الی 17 به صورت رایگان از این گالری دیدن نمایند .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.