سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

محصولات لبنی خوزستان عاری از روغن پالم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیچ موردی از مصرف روغن پالم در محصولات لبنی و غذایی کارخانجات خوزستان مشاهده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده اظهارکرد: بازرسی های ادواری از کارخانجات مواد غذایی در خوزستان و محصولات خارج از این استان صورت می گیرد و محصولات خارج از استان، مورد نمونه برداری قرار گرفته و پس از تایید سالم بودن، اجازه ورود پیدا می کنند.

وی افزود: بازرسی های مستمر بطور معمول به صورت هفته ای از کلیه کارخانجات مواد غذایی خوزستان زیر نظر این معاونت انجام می شود و بطور معمول دو کارشناس به منظور بازرسی از هر کارخانه اعزام می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم اکنون دو آزمایشگاه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در معاونت غذا و داروی دانشگاه مستقر است و بیش از 30 آزمایشگاه همکار نیز در خوزستان فعال هستند.

شریف مخمل زاده خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه مشکلی برخورد جدی با متخلفان صورت می گیرد، و مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره 1490 یا 2232352-0611 مربوط به رسیدگی به شکایات مواد غذایی تماس حاصل کنند.

کارشناس مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: روغن پالم درصدی از اسیدهای چرب و اشباع را دارد و در درازمدت می تواند باعث ابتلا به بیماری هایی نظیر فشار خون، چربی خون و بیماری های قلبی، عروقی شود.

مهنوش صاحبدل توصیه کرد: مردم لبنیات کم چرب (کمتر از دو و نیم درصد چربی) مصرف  و از خرید لبنیات فله خودداری کنند./ش/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.