سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله محسنی گرکانی:

سکوت شورای امنیت و دادگاه لاهه در قبال جنایت غزه به چه معناست؟

رئیس دیوان عالی کل کشور گفت:‌ چرا شورای امنیت و دادگاه لاهه و مجمع عمومی سازمان ملل با سکوت معنی دار خود هیچ اقدامی نمی‌کنند؟

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ هیات عمومی دیوان عالی کشور صبح امروز سه شنبه(21مردادماه) به ریاست آیت‌الله "احمد محسنی گرکانی" رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه تشکیل جلسه داد.

رئیس دیوان عالی کشور طی سخنانی اظهارداشت: با تشکیل هیات عملی و پژوهشی ۷ نفره دیوان عالی کشور پرونده‌هایی که باید در هیات عمومی دیوان مورد بررسی قرار گیرند روند خوبی داشته و نتیجه بخش بوده است و امیداوریم بعد از این نیز وجود این هیات منشاء خیر و برکت برای نظام قضائی کشور عزیزمان باشد.

 آیت‌الله گرکانی اضافه کرد: با تلاش قضات محترم دیوان عالی پرونده‌هایی که از سال‌های ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ درجلسات هیات عمومی اصراری کیفری و حقوقی و وحدت رویه مطرح و منتج به نتیجه شده‌اند قابل توجه است. لذا از زحمات قضات محترم تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به همه عزیزان توفیق روزافزون عطا فرماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله منصب قضا اشاره کرده و عنوان کرد: سمت و منصب موهبتی است که خداوند به بعضی از بندگان خود عطا می‌کند مثل منصب بعضی از پیامبران و بعنوان مثال به حضرت داود نبی(ع) خداوند متعال دو سمت و منصب را عطا نموده‌اند.

رئیس هیات عمومی دیوان عالی ادامه داد:‌ خداوند در قرآن می‌فرماید بین مردم به حق حکم کن، سلامت جامعه در حکم به حق و عدل است. اما سلامت جامعه از کجا آغاز می‌شود؟ از قضاوت به حق، به همین خاطر خداوند مهربان اجرای حکم به حق و اصلاح امور را که مهم‌ترین و مفید‌ترین دستور اجتماعی است به حضرت داود علیه السلام واگذار فرمود.

وی تصریح کرد: خدای تبارک و تعالی ملاک و معیار سلامت جامعه را قوه قضائیه معرفی کرده که‌‌ همان حکم به حق است اگر دستگاه قضاسالم، عادل و عامل به عدل و مقررات قضاء اسلامی باشد، تمام دستگاه‌های اجرائی و قانونی کشور و جامعه اصلاح خواهد شد هنگامی که هر نهاد و سازمانی از مجموعه حکومتی بداند و باور کند که کارهای آن‌ها زیر ذره بین است و به کوچک‌ترین جرم و تخلف نیز رسیدگی می‌گردد، خود را با قانون وفق می‌دهد و پیشگیری از جرم محقق خواهد شد و قطعاً آمار جرائم کاهش می‌یابد و زندگی مردم با آرامش و امنیت پویا و با نشاط جریان پیدا می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطر نشان کرد: جامعه پویا بدون دستگاه قضایی سالم و قدرتمند نمی‌تواند به اصلاح امور اجتماع بپردازد و با فساد اداری و اخلاقی و اقتصادی مبارزه کند دستگاه قضا باید عزم جدی از خود نشان دهد تا مفسدان و جنایت کاران حاشیه امن نداشته باشند.

وی یادآوری چند نکته را لازم و ضروری دانسته و افزود: اجتماع مردان و زنان در ادارات نمی‌دانیم از چه زمانی شکل گرفته است و از هر زمانی بوده مورد انتقاد و اشکال مراجع دینی بوده و هست شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ مسئله عفاف و حجاب را تصویب کرد و شورای فرهنگ عمومی متولی عملیاتی کردن مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بود. به هر دلیل دستور موکد قرآنی در مسئله حجاب در مورد اختلاط زنان و مردان در زیر یک سقف مراعات و عملی نشد اگر یک مسئولی از مسئولین کشور تفکیک جنسیتی را مطرح کرد همه کسانی که درد دین و غیرت دینی دارند باید از مسئله حجاب و عفاف پشتیبانی و حمایت کند.

آیت‌الله گرکانی با مطرح کردن این موضوع که بعضی از روزنامه‌ها عنوان کردند(حضور زنان در کنار مردان در چارچوب‌های رسمی و شرعی است) بیان داشت: اگر این عده پایبندی به اسلام ناب محمّدی دارند از مراجع عظام تقلید سوال کنند تا این ابهام برایشان رفع شود.

رئیس دیوان عالی کل کشور در خاتمه به مسئله غزه اشاره و خاطرنشان کرد: ملت‌های آزاده در کشورهای مختلف از استقامت و وفاداری مردم فلسطین به ویژه مقاومت مردم مظلوم غزه با اظهار انزجار و بیزاری از رژیم جعلی و خونخوار و کودک کش صیهونیستی پشتیبانی کردند روی سخن به کنوانسیون حقوق بین‌الملل است چرا شورای امنیت و دادگاه لاهه مجمع عمومی سازمان ملل با سکوت معنی دار خود هیچ اقدامی نمی‌کنند؟ در حمله‌های وحشیانه ضد انسانی صهیونیستی با بمباران کودکان و زنان و سالمندان غزه را به آتش خون کشیدند و سوزاندند مدعیان حقوق بشر دم فرو بستند صدایشان هم در نیامد و شیوخ مرتجع کشورهای عربی با سکوت مرگبار خود نظاره گر مردم مظلوم غزه که در آتش و خون سوختند می‌باشند اخوت اسلامی و غیرت دینی عربی را به فراموش سپردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.